Airbus v červnu dodal 63 komerčních letadel 35 zákazníkům, čímž celkové dodávky za pololetí dosáhly 306 letadel. To představuje 5,56% pokles proti dodávkám stejného období loňského roku. Boeing naproti tomu zvýšil meziročně dodávky o 15 % na 280 letadel. Airbus si tak udržel postavení největšího světového dodavatele komerčních letadel. Do splnění letošního plánu „okolo 820 letadel“ zbývá Airbusu dodat 514 letadel, tj. v průměru 85 letadel/měsíc.
Největším, zdaleka však ne jediným problémem Airbusu je dlouhodobý nedostatek motorů Pratt & Whitney GTF. Jen pro Wizz Air má Airbus odstaveno 40 „kluzáků“. Airbus přesto dokázal dodávat letadla v měsíčním tempu okolo 50 kusů, i když část „kluzáků“ čeká na dodávky motorů. Otázkou zůstává, zda dokáže v následujících měsících akcelerovat na oněch 85 letadel/měsíc. Výkon Airbusu v červenci a srpnu je tradičně nízký.
Dodávky v červnu byly následující: 12x A220-300, 20x A320neo, 23x A321neo, A330-200, 2x A330-900 a 5x A350-900.
Červnové objednávky: 20x A220-100, 20x A220-300, 10x A320neo, 47x A321neo, 61x A330-900, 10x A350F a 35x A350-1000.
V červnu získal Airbus 203 objednávky hrubého přírůstku. Za prvních šest měsíců získal Airbus 494 hrubých objednávek, po započtení zrušených objednávek je čistý přírůstek 402 objednávky.
Za první polovinu roku Boeing získal 668 letadel. Po započtení zrušení a konverzí představuje čistý přírůstek 625 objednávek. Pokud jde o objednávky, Boeing svého konkurenta převálcoval. (Foto: Reuters, @Tobias_Gudat, planes.cz)
Ano, samozřejmě je to o faktech. Ale objektivní článek nepoužívá emocionálně přibarvené slova typu nenadchl, převálcoval a podobně. Proto vyznívá dost tendenčně, stejně jak předešlá novinka o úspěchu Boeingu.
Braník: fakt jo? Tak se podívejte na výkon na akciovém trhu. Nevidím, co je meziročním poklesu pozitivního. Zato meziroční nárůst výkonu o 15% pozitivní určitě je, stejně jako výrazně vyšší počet objednávek. Tohle je o faktech a ta pro Airbus momentálně příznivá nejsou
Předpokládám, že autor je stejný s tím kdo psal několik předešlých článků pějící ódy na Boeing.
Z toho člověka už pomalu stříká nenávist ke všemu, kde se vyskytuje slovo Airbusu a naopak vyzařuje neskonalý obdiv k Boeingu. Poměrně úsměvné.
Hlavně mi ten článek přijde napsaný trochu tendenčně. Ale už jsem si tady na to zvykl.
Boeing zene plany vyroby a pak maji kladiva v nadrzich a padaji jim dvere z letadel. Takovehle tlaceni na vykon me akorat drazdi. Airbus to urcite nedela schvalne. Takze kdyz je nekde problem, tak to v Airbusu zrejme neresi skakanim po dvou nepasujicich dilech.
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Adrian: souhlas.Nehledě na to,že všechny články(předpokládám od stejného autora) v minulých letech na téma Boeing jsou samé vysvětlování proč to nejde a v duchu toho"jak jednou bude líp." Ale jinak je mi to úplně jedno. Jenom by to chtělo trochu vyváženosti a ne tak okatě v článcích stranit jedné firmě.Viz ty emocionální výlevy,které se opakují.