FAA doporučila kontrolu záslepek nouzových dveří letadel 737-900ER

  • 22.01.2024 09:45

V neděli 21. ledna vydal regulátor FAA dokument SAFO (Safety Alert for Operators) pro zvýšení bezpečnosti, kterým doporučuje provozovatelům letadel Boeing 737-900ER provést vizuální inspekci upevnění trupového panelu (záslepky), který zakrývá nouzové dveře u těch konfigurací, kde nejsou nouzové dveře aktivovány. Zároveň provozovatele žádá, aby případné nesprávnosti oznámili úřadu.

FAA zdůvodňuje, že verze 900ER má identickou konstrukci upevnění trupového panelu jako novější MAX 9. Letadla verze 900ER nalétala přes 11 milionů hodin, přičemž absolvovala 3,9 milionu cyklů. FAA konstatuje, že s trupovou záslepkou dveří nebyly u tohoto typu nikdy problémy.

Mluvčí společnosti Boeing oznámil, že výrobce doporučení FAA podporuje. Boeing dodával letadla 737-900ER v období let 2007 až 2019.

Úřad připomněl, že letadla 737 MAX 9 se záslepkou nouzového východu zůstanou uzemněna do té doby, až se „ujistí, že letadla se mohou bezpečně vrátit do provozu“.

Společnosti United Airlines, Delta Air Lines a Alaska Airlines již inspekce svých letadel 900ER zahájily. United provozují 136 letadel tohoto typu a inspekce dokončí během „několika dní“. Alaska zahájila inspekce ještě před vydáním doporučení a zatím nenašla žádné nesrovnalosti.

V České republice mají dvě letadla Boeing 737-900ER Smartwings, ta však mají na daném místě plnohodnotné nouzové východy bez záslepky. (Obr.: FAA, Yahoo finance, NBC News, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Radek - nepřihlášený host (...28.6...)
24.01.2024 08:40
737-900ER

Tak uz se nasly problematicke zaslepky i u 737-900ER. Boeing na likvidaci duvery svych zakazniku pracoval uz dlouho. Tak to dopada, kdyz se vsechno resi podle ekonomu a ne podle techniku.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace