Z brněnského letiště odstartoval pravidelný provoz dálkového letadla, který bude po celou zimní sezonu přepravovat každý týden cestující na oblíbený thajský ostrov Phuket. Cestovní kancelář Čedok ve spolupráci s leteckou společností Neos tak spustila v úterý 19. prosince 2023 večer první přímé spojení z Brna do exotiky. Thajsko je dlouhodobě populární destinací pro české turisty, kteří tak mohou nyní bez přestupu zamířit do hotelů nejen na Phuketu, ale také v oblasti Khao Lak. Klienti Čedoku poletí do jihovýchodní Asie na palubě moderního Boeingu 787 Dreamliner s dvěma třídami na palubě přibližně 11 hodin. Jedná se o první a prozatím jediné dálkové spojení z regionálního letiště v České republice.
"První odlety z brněnského letiště do Thajska jsou kompletně vyprodané, potěšil nás také zájem o přímé lety i na další termíny během celé zimní sezony. Vážíme si toho, že v Čedoku píšeme další milník letectví, kdy bude z Brna odlétat každé úterý večer dálkové letadlo a poprvé se tak dostanou turisté pohodlně a jednoduše bez přestupu do exotiky z široké spádové oblasti Moravy i sousedního Slovenska,“ okomentoval spuštění provozu nové dálkové destinace Miroslav Kubáč, produktový ředitel Čedoku.
„Partnerství s Čedokem je dalším krokem na cestě růstu Neosu na trhu. Naším cílem je posílit naši roli v zahraničí a podnikání aerolinky diverzifikovat mezi různé spolupráce. V posledních letech naše společnost podepsala několik dohod s mezinárodními partnery, abychom mohli pokrýt nové destinace a nabízet další lety. Každá z těchto iniciativ vedla k vynikajícím výsledkům a jsme si jisti, že i v tomto případě bude odezva v České republice pozitivní, nejen díky nové lokalitě, ale hlavně díky pohodlí přímého letu a letadlu nejnovější generace,“ řekl Aldo Sarnataro, obchodní ředitel letecké společnosti Neos.
„Odbavení historicky první dálkové linky s cestujícími je pro nás třešničkou na dortu letošní rekordní, vydařené sezony. Pro letiště to je premiéra hned v několika ohledech. V rámci přípravy na odbavení Dreamlineru, tedy letounu typu Boeing 787-9, jsme museli například žádat Úřad pro civilní letectví o schválení provozu nadlimitního letadla. Také musíme uplatňovat speciální postup pro pojíždění a parkování letadla této velikosti na pohybových plochách. Většina zbylých postupů je stejná jako u ostatních letů, které běžně odbavujeme,“ dodal Radek Lang, vedoucí úseku Přepravní provoz LETIŠTĚ BRNO a.s.
Italská letecká společnost Neos na charterové lety z Brna do Thajska nasazuje dálkové letadlo typu Boeing 787 Dreamliner verze 9 s celkovou kapacitou až 359 cestujících v ekonomické třídě a třídě Business Light. Business Light nabízí za příplatek pohodlnější a částečně polohovatelná sedadla, rozšířený catering i servis nápojů. Klienti Čedoku, kteří poletí v této vyšší třídě, mohou cestovat s odbaveným zavazadlem o hmotnosti do 30 kilogramů. V ekonomické třídě se mohou cestující na palubě těšit na občerstvení a odbavit si kufr s hmotností do 23 kilogramů. Všechna místa v kabině jsou vybavena dotykovými obrazovkami s palubním zábavním systémem i USB pro dobíjení zařízení. Pro děti do dvou let mohou rodiče předem objednat na palubu dětskou postýlku.
Zdroj: TZ Čedok
Tak včera se tankovalo 54,6 tuny, trip fuel byl 49,2t.
Díky všem za reakce. Teď jsem si ještě uvědomil, že v článku píšou o zimní sezóně, takže stačí uvažovat "standard day", tedy vzduch jako na úrovni moře při teplotě 15 °C. V létě při vysokých teplotách by už dráha stačit nemusela.
Jasně že stačí... vždyť tam běžně sedaly nákladní B747 v době velkých cen.
M_V: měla by - plně naložená 787-9 by měla vystačit s 8500 stop dlouhou dráhou (cca 2591 metrů). Navíc z Brna nemusí mít úplně plný nádrže, protože už nepotřebuje uletět 14000 kilometrů. Tudíž by mělo vše stačit i s malou rezervou.
Kdyby nestačila, nebude odtud létat.
Ahoj. Zkusím to zjistit příští týden. Přeji hezké svátky.
To opravdu stačí Boeingu 787-9 naloženému 350 lidmi brněnská dráha dlouhá 2650 m k desetihodinovému letu do zhruba 9000 km vzdáleného Phuketu? Nebo musí nějak omezovat kapacitu letadla?
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Díky za zprávu, to je docela málo. Když se dívám na stranu 37 https://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/commercial/airports/acaps/787.pdf tak to měli vzletovou hmotnost 215-220 tun? Takže vzlet v pohodě.