Ryanair zruší rezervace až 1,4 miliónu cestujících. Nejsou Boeingy.

  • 02.10.2023 07:14

Ve čtvrtek oznámila skupina Ryanair omezení zimního letového řádu, ke kterému musí společnost přistoupit z důvodů opožděných dodávek letadel Boeing 737-8200.

V období říjen-prosinec mělo být dodáno 27 nových letadel, místo toho však skupina převezme pouze 14. Důvodem jsou výrobní problémy u dodavatele trupů Spirit Aerosystems, které Boeing doplňuje zpožděními v Rentonu v důsledku různých výrobních defektů a nedostatku některých komponent.  

Odhaduje se, že škrty v letovém řádu způsobené nedostatkem letadel postihnou v době platnosti zimního letového řádu až 1,4 milionu cestujících, kterým bude navrženo přebookovat se na jiné lety nebo budou plně refundováni.

Vzhledem k nedostatku letadel zmenší Ryanair bázi v Charleroi o 3 letadla, v Dublinu o 2, 5 letadel stáhne ze čtyř bází v Itálii. Po jednom letadlu ztratí báze v East Midlands, Portu a Kolíně/Bonnu.

Na zimní letový řád nemá Ryanair žádná rezervní letadla, neboť řada letadel z více než 550 letadel flotily se bude během zimy podrobovat plánovaným prohlídkám.

Ryanair uvedl, že spolupracuje s Boeingem s cílem akcelerovat dodávky v období leden-květen 2024, aby skupina do hlavní sezóny vstoupila s plným počtem letadel. Do zahájení hlavní sezóny 2024 by měl Ryanair převzít dalších 57 Boeingů. Ryanair letos dokonce poskytl Boeingu ze svých skladů některé náhradní díly, které Boeingu chyběly při výrobě nových letadel.

V letošním hospodářském roce chce Ryanair přepravit 183,5 milionu cestujících. Šéf skupiny Michael O’Leary přitom připustil, že pokud by výpadek dodávek pokračoval i v příštím roce, plánovaný počet přepravených cestujících by se mohl snížit.

Do hlavní sezóny 2024 by měl Ryanair vstupovat s více než 600 letouny a provozovat svůj historicky nevětší letový řád. (Foto: Fox News, AFP, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Gajda - nepřihlášený host (...49.249...)
04.10.2023 15:19

To je ale politika spíš trhu, dnes nikdo neumí dodat tolik letadel, aby se ta obměna zvládla v tom tempu co byla dřív, i kdyby ta aerolinka sebevíc chtěla. Dnes ve stáří kraluje ta sedmistovka co lítá v Polsku - ta má už skoro 25 let. a pak u Laudy A320 s 22 lety. Pak je dvacet osmistovek, kterejm je a nebo velmi brzy bude už 19 let. U většiny aerolinek normální, u Ryanairu o dekádu zpět nepředstavitelné.

s543 - nepřihlášený host (...22.66...)
03.10.2023 17:03
Ryanair a letadla

Ono je vidět změna politiky už delší dobu - dříve letadla "šla do světa" v cca 10 letech dnes létají i 17 leté kousky. Tedy....
Očividně by bylo řešení, kdyby nic nedávali pryč. ale jistě je to otázka nákladů.

Re Airbus. Před několika lety bylo všude možně publikováno jednání s Airbusem a Airbus odmítl nesmyslné cenové i termínové představy Ryanairu - nabídl jim slevu jakou mají ostatní podobné velikosti a dodávky jako ostatní t.j. za 5-6 let. to O'Learyho urazilo, takže .....

Ivan_pha - nepřihlášený host (...112.210...)
02.10.2023 21:07
Airbus

Myslím, že se Ranair Airbusu i dříve nebránil, ale ztroskotalo to na ceně a termínu dodání. Proč by šel Airbus s cenou, co chtěl O´Leary, když má stále plno ve frobtě?
Piloty by pak nabrali. Ostatně, Lauda air (nebo jak se to jmenuje) zatím stále létá s Airbus.

Ján Smriga - nepřihlášený host (...40.241...)
02.10.2023 20:40
To Miro:

No, ono by to bol dosť veľký problém, keby mali prejsť na a320 neo, pretože na Maxa stačí dorobiť typovku pilotom, ktorých už majú, museli by okrem pilotov preškoliť komplet celý personál v celej Európe + najať nový personál... museli by vypracovať nové predpisy/ nové postupy pre pilotov aj technikov... To nemá pre nich zmysel, lebo kým by zabezpečili typovku, prípadne kým by im Airbus dal tie lietadlá (keďže RYR nie je ich zákazníkom a sám Airbus má meškania pre svojich zákazníkov), tak by stratili viac času a minuli oveľa viac peňazí.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
02.10.2023 17:48
Gajda:

Pravda, vzhledem k tomu, že měsíčně odvezou nějakých 8 miliónů lidí (pro mě dost nepředstavitelné číslo, na to má LKPR tři čtvrtě roku), tak to vlastně není zas tak moc.
Na jak dlouho dopředu se vlastně dá rezervovat (nejen u RYR)?

Gajda - nepřihlášený host (...49.249...)
02.10.2023 17:29

Miro: Nemyslím si, že by se bránili A320 neo, ovšem za cenu 737-8200 a s podobným termínem dodání. To je ovšem zcela nereálný, a nic jinýho už na trhu není.
O. M.: mají, reálně bude už +- třetina kapacity na zimu prodaná, takže cca mají 25 milionů zaplacených rezervací. U nízkonákladovek to tak už dlouhou dobu funguje.

MichalC (...58.114...)
02.10.2023 17:09

Umisteni letadel na baze v Zime 23/24 naplanoval Ryanair drive, nez se zjistilo, kolik Boeing nedoda

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
02.10.2023 12:18

"Odhaduje se, že škrty v letovém řádu způsobené nedostatkem letadel postihnou v době platnosti zimního letového řádu až 1,4 milionu cestujících, kterým bude navrženo přebookovat se na jiné lety nebo budou plně refundováni."
Mám tomu rozumět tak, že miliony a miliony cestujících UŽ TEĎ mají rezervaci na období platnosti zimního letového řádu? No, možné to je.

Miro - nepřihlášený host (...225.200...)
02.10.2023 10:54
Na okraj

Pri tak veľkej aerolínky možno diverzifikácia na dva typy by nemusela byť problémom; hlavne ak by sa dodržiavala konfigurácia sedadiel.

cestující - nepřihlášený host (...48.26...)
02.10.2023 09:21

Působí to na mě tak, že to, že v Praze nemá Ryanair tolik letadel jako před covidem, není žádná chyba pražského letiště, jak se Ryanair pokusil tvrdit, ale prostě nedostatek letadel na straně dopravce. Hlavně, že si Ryanair stěžuje na všechny kolem ...

Celkem 10 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace