Ural Airlines zakonzervují Airbus na poli na několik měsíců

Letoun Airbus A320 (RA-73805) společnosti Ural Airlines, který 12. září uskutečnil nouzové přistání na poli, neutrpěl při přistání žádná vážná poškození. Společnost konstatuje, že letoun je v „dobrém stavu“. To je alespoň výsledek předběžné prohlídky letadla.

Z letadla byly vyjmuty letové zapisovače, evakuační skluzy byly odeslány k opravě do Jekatěrinburku. Po opravě budou vráceny na místo. Při prohlídce byly identifikovány komponenty motoru, které je nutno nahradit, a poškození v upevnění podvozku. Opraven bude zelený hydraulický okruh a podle možností prověřena na místě celá hydraulika. 

Během přistání byly lehce poškozeny některé lopatky ventilátoru a poškozeno upevnění přední podvozkové nohy.

Na základě tohoto předběžného šetření bylo rozhodnuto letoun na několik měsíců zakonzervovat. Společnost (a regulátor) zřejmě vyčkají nástupu zimy, kdy pole dostatečně promrzne, aby letoun mohl odstartovat k přeletu na opravárenskou bázi v Novosibirsku, kde se stroj podrobí důkladné prohlídce. Na místě pracuje pět expertů Ural Airlines, kteří řídí práce na konzervaci a pokračují s diagnostikou systémů letadla.

Letadlo je nepřetržitě pod dohledem ostrahy a nyní se okolo něj buduje plot.

Přelet do Novosibirsku (pokud se uskuteční) ještě neznamená návrat do komerčního provozu. Aby se letadlo mohlo vrátit do provozu, musí být technicky způsobilé a oprava musí mít ekonomický smysl. Avšak i pokud se letoun nevrátí do provozu, je jednodušší a levnější rozebrat letadlo na náhradní díly v opravárenské bázi Ural Airlines než na poli vzdáleném 200 km od Novosibirsku. (Foto: RIA Novosti, AviationHerald, airlivenet, planes.cz)  


Fotografie k článku


Související fotky


Související kategorie

Komentáře



Václav - nepřihlášený host (...49.245...)
27.09.2023 07:26
Bittner

Někdo, kdo má alespoň základní vzdělání, ví, že v zimě tam už žádná kukuřice (ani jiná plodina nebude) a že se ta plocha pole dá upravit tak, aby se minimalizovalo riziko. V Rusku se z nezpevněných ploch startuje celkem běžně se srovnatelně velkým letadlem (Tu-154). A-320 je trochu jiný stroj, ale za určitých podmínek a s určitou mírou rizika to je celkem reálný plán.

Jirka - nepřihlášený host (...49.231...)
26.09.2023 22:35

Ad Bittner - v tomto případě se nejedná o pole kukuřice, ale pšenice..:-) Já vim že Rusové nejsou v lásce, nyní obzvláště, znám je velmi dobře, mají dlouhý seznam nedostatků, ale zase úplný magoři to nejsou. A i při letmém pohledu na ty fotky letadla po přistání to letadlo vypadá celkem celé. Pokud tam poslali 5 mechaniků, tak se na to asi podívali. Když to pole předtim nějakým buldozerem vyrovnají a trošku vyválcují, tak po zmrznutí je z toho skoro "ideální dráha". Ad vlastník pole - Ural airlines jsou soukromé aerolinky, bez možnosti poslat někoho do lágru. Ale řekl bych že pachtovné za pole nebude v Rusku větší než v ČR a i v ČR dostávám ročně za pole tak kolem tisícovky za hektar.... To ty Ural Airlines unesou.
Ad Bittner - v tomto případě se nejedná o pole kukuřice, ale pšenice..:-) Já vim že Rusové nejsou v lásce, nyní obzvláště, znám je velmi dobře, mají dlouhý seznam nedostatků, ale zase úplný magoři to nejsou. A i při letmém pohledu na ty fotky letadla po přistání to letadlo vypadá celkem celé. Pokud tam poslali 5 mechaniků, tak se na to asi podívali. Když to pole předtim nějakým buldozerem vyrovnají a trošku vyválcují, tak po zmrznutí je z toho skoro "ideální dráha". Ad vlastník pole - Ural airlines jsou soukromé aerolinky, bez možnosti poslat někoho do lágru. Ale řekl bych že pachtovné za pole nebude v Rusku větší než v ČR a i v ČR dostávám ročně za pole tak kolem tisícovky za hektar.... To ty Ural Airlines unesou...:)

Bittner - nepřihlášený host (...24.44...)
26.09.2023 21:19
Kecy v kleci

Jasně! Padesáti tunové letadlo vzlétne z brázdy! Opravdu někdo kdo má alespoň základní vzdělání věří že je reálné aby podvozek, drak a motory plné kukuřice byli po takovém přistání do nezpevněné hlíny plné šutrů bez fatálního poškozeni? Tak to jsou rusáci úplní pitomci, protože konkrétní letadlo už dávno rozřezali do šrotu! Stačí 30 vteřin Googlit! ;)

Honza1616 - nepřihlášený host (...188.173...)
26.09.2023 13:24

Komárek: do lágru?
Těžko, spíš by se zcela omylem objevil druhý den na Ukrajinské frontě na linii dotyku, nestalo by se to poprvé viz Kremlu nepohodlní novináři a protivládní demonstranti

Miro - nepřihlášený host (...225.200...)
26.09.2023 10:26
Na okraj....

Kanadský TV seriál Letecké katastrofy bude mať o jeden diel viac...

MichalC (...58.114...)
26.09.2023 07:19

petrp: ano, takova 737 tam letaji na Aljasce dodnes. Na poli takove upravy nebou potreba, protoze pole bude promrzle. Letadlo ted musi preckat obdobi destu. Takze asi proto rikaji, ze letadlo tam precka nekolik mesicu

petrp (...250.30...)
25.09.2023 15:12

On to asi, pokud připraví terén, až takový problém nebude.
Existovala úprava B-737 na přistávání v upraveném terénu, viz blatník za přední nohou a jiná dvířka podvozku, před vstupem do motoru na spodní části je tryska na odfukování kamínků...viz video.
Co se pamatuji, tak to létalo hlavně v Kanadě a já jsem to viděl v Praze jednou od Air Algerie.

www.facebook.com/watch/?v=283873686077465

Mengo - nepřihlášený host (...102.235...)
25.09.2023 13:45

U toho bych tedy chtel byt az bude z pole startovat.

Komárek - nepřihlášený host (...240.179...)
25.09.2023 13:13

Když by se náhodou ozval ten zemědělec, co mu patří to pole, že mu to vadí, tak ho zatknou a pošlou do lágru.

Celkem 9 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace