Španělské ministerstvo pro spotřebitele otevřelo disciplinární řízení proti společnostem Ryanair, Vueling, easyJet a Volotea za účtování dodatečných poplatků.
Ministerstvo napadá poplatky za rezervaci sousední sedačky pro děti a cestující se zdravotními omezeními s doprovázejícími osobami. Ministerstvo zpochybňuje právo nízkonákladových dopravců účtovat příplatky za kabinová zavazadla. Ministerstvu také vadí, že na letištích nelze některé služby při odbavení platit v hotovosti.
Výše zmíněnou praxi shledává ministerstvo za porušení zákona o právech spotřebitelů. Pokuty za porušení tohoto zákona se mohou v těchto a podobných případech pohybovat od 10.001 do 1.000.000 eur, a to podle závažnosti provinění.
Ministerstvo se domnívá, že v těchto případech jsou cestující vystaveni „skrytým“ nákladům, neboť nízkonákladoví dopravci inzerují (nízké) ceny letenek, ale dostatečně zřetelně neinformují o možných příplatcích za doplňkové služby.
(Foto: Jackies News, Amazon UK, The Sun)
A on dnad ten batuzkar neni cestujici? jento cestujici a je jich rada, co to vyuzijou
coz samo o sobe tuto strategii legitimizuje.
O.M.: nízkonákladové společnsoti nemají nic společného se srovnávači. Nízkonákladové společnsoti své ceny na svých stránkách uvádí naprosto transparentně. Takže o nekalou reklamní praktiku nejde a jít nemůže.
Každý cestující si sám musí provést úvahu, s kým nebo jak poletí, a to i s ohledem na hodnotu svého času nebo preferencí týkající se pohodlí, časů, apod.
Protože do srovnávačů jdou ty nízké ceny letenek, za které ve skutečnosti poletí jen pár baťůžkářů.
Vpodstatě nekalá reklamní praktika, něco jako "sleva až 70 %".
Protože "malý trh", a když budete chtít letět levněji odjinud, tak se do odjinud musíte nějak dopravit, což vás stojí čas a peníze.
Marcel: pokud ma Wizz do Kutaisi exkluzivitu tak tomu logicky prizpusobi ceny i priplatky. Nevidim v tom nic zavrzenihodneho. Cestujici si muze vybrat, zda cenu akceptuje nebo poleti s prestupem.
Daleko zajimavejsi by byl dotaz, proc je letenka z Prahy drazsi nez odjinud.
Carlos: o jakych aerolinkach je rec? Pokud vim, vsechny low costy maji velmi transparentni cenik, zadne skryte poplarky. U klasickych se dnes take priplaci za zavazadlo, misto, atd. To, ze nizkonakladovky valcuji trh urcite neni tim, ze jsou stejne drahe ci drazsi nez ty tradicni.
pár zajímavých příkladů k zamyšlení.
1. ceny příplatků za kabinový kufr se liší i na totožném routingu a to ve dvou příkladech. Ten, co většina z Vás zná, jiná cena při zakoupení letenky a rostoucí cena později a nejvyšší cena na letišti. Cena však se může lišit nejenom při letech do různých destinací, ale také i na totožném routingu. Možná i podle obsazenosti. U Ryanairu se většinou pohybuje cca 350-900 Kč
2. Bonbónek je Wizzair - za mne ta aktuálně nejdrsnější z lowcostů. Krom asi nejnepohodlnějších sedaček na trhu (vyzkoušejte na 4 hodinových letech) tak příplatek za palubní kufr např. Praha Kutaisi s nákupem letenky přes 1100 Kč za let a odbavené zavazadlo přes 2200 Kč za let. Na můj vkus velmi extrémní. V praxi to znamená, že ta přepravu 30kg zavazadel člověk zaplatí druhou letenku. Navíc takto společnost má i drsné roboty vyhodnocující a zvyšující ceny podle vyhledávání. Najdete zde také odlišnou cenu příplatků za dodatečné služby i dokonce podle prohlížeče a uložených cookies..
3. Ad sezení - pro záměrné rozsazování není důvod, kromě prodeje strachu a zvyšování zisku. Bedlivě po léta při četných rezervacích sleduji přidělování sedadel zejména u Ryanu. Easyjet, nebo Norwegian nechávají cestující v jedné rezervaci společně. Poplatek Ryanu sankcionující cesty s dětmi je řekněme za hranou a byť zlevněný, činí min 180 Kč za jeden let při cestě s jedním děckem a dvojnásobek, když jsou děti dvě). Ryan si tak nechá zaplatit za povinnost malé děti posadit společně.
Jirka: co te na tom se*e? jaky je rozdil v tom, ze letenka bude za 400 + 500 (letenka + poplatek za kabinak) nebo 900 (letenka s kabinakem)? vzdyt to vyjde na stejno.
carlos: dozvis se cenu pred zaplacenim? dozvis. a pokud nejsi schopen tu cenu srovnat s konkurenci, neni to problem lowcostu, ale uzivatele
Jirka: Pokud chceš letenku za 30€ nebo 50€, což občas nepokreje ani náklady za poplatky za letiště, že dostaneš 10kg kufr. Nahoru 197 příručáků prostě nevleze a každý kilo se projeví na spotřebě. Kdo si kupuje letenku u vyjmenovaných dopravců, moc dobře ví co ho čeká. I v McDonalds si zaplatíš za okurku a slaninu navíc, v základu je jen to co ti dají oni. Navíc už při výběru letenky máš více možností a u každé je napsaný co obsahuje a je vidět rozdílná cena - takže jediný na co si jde stěžovat je to, že by někdo chtěl letět za 30€ a mít v tom vše.
Jen: neplatíš za dítě, to to má za 0 - platíš za toho dopělýho co musí sedět povinně vedle něho, dokud mu nebude přes 12 let.
Celkem 13 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
a co je na tom spatne, ze ten kufr stoji treba pet tisic a jeste se zdrazuje?
cenu vidis pred nakupem, nic to nebrani se rozjodnout
jaky je rozdil mezi tim, ze nabizi letenku za 500 + 3000 a nebo tim, kdyby nabizel letenku s kufrem rovnou za 3500 ?
vzdyt v tom neni zadny rozdil