Dne 6. ledna se na serveru Flightradar24 objevily zkoušky (testrun) Airbusu A320-214 s imatrikulací D-AAAM. Na tom by zdánlivě nebylo nic tak pozoruhodného, pokud by se nejednalo o letoun, který se objeví pod imatrikulací OK-I00 v parku ČSA (od září 2022 má letoun registraci D-AAAM a je veden u Lufthansy Technik).
Do Prahy letoun dorazil 11. srpna z Manily s mezipřistáním v indickém Ahmádábádu (AMD) a řeckém Heraklionu (HER). Přelet si vyžádal více než 14 letových hodin. Letadlo je 14 let staré a létalo pro filipínské Cebu Pacific (RP-C3249), které jej převzaly v lednu 2009 a provozovaly v jednotřídní konfiguraci pro 180 cestujících.
V Praze se však zřejmě moc neohřeje, bude létat v rámci pronájmu (ACMI) pro izraelského dopravce.
Československé aerolinie byly založeny v říjnu 1923, odtud imatrikulace OK-IOO, která má připomenout sté výročí společnosti.
V říjnu se přitom ČSA zbavily svého posledního letadla a v provozu u ČSA zůstává jediné pronajaté letadlo A320 (OK-HEU) obsluhující jedinou pravidelnou linku, a to do Paříže. Pronájem tohoto letadla končí v roce 2027. Ostatní pravidelné linky budou provozovat Smartwings. Airbus A319 (OK-REQ) odletěl jako OK9400 dne 24. října 2022 do Británie na letiště St.Athan (DGX) k sešrotování.
Kvůli vysokým dluhům se ČSA dostaly v březnu 2021 do úpadku. Městský soud v Praze počátkem dubna schválil reorganizační plán vypracovaný společností Smartwings, který věřitelé společnosti schválili. Investorem v ČSA se stala firma Prague City Air, kterou vlastní majitelé Smartwings Jiří Šimáně a rodina Vikových. (Obr.: flightradar24.com, foto: planes.cz, Aviation Updates Philippines, Reddit)
Takže letadlo budou mít papírově ČSA, ale ve skutečnosti Smartwings, které je ovládají?
Existují vůbec nějaké lety ČSA, které by nebyly sharované s eSmertwings? I ty lety OK760 jsou operované zároveň jako QS8760.
petrp: No já pouze opravil singulár (linka do Paříže) na plurál, páč ty linky jsou dvě. OK0760/1 a OK766/7, destinace zůstává jediná, ale to jen slovíčkaříme. Fakt je, že ČSA z rezervačního systému vyplývá, že žádné ostatní pravidelné linky, které by provozoval Smartwings, jaksi nejsou.
Martinique:.....tak já to napíši celé:
V říjnu se přitom ČSA zbavily svého posledního letadla a v provozu u ČSA zůstává jediné pronajaté letadlo A320 (OK-HEU) obsluhující jedinou pravidelnou linku, a to do Paříže. Pronájem tohoto letadla končí v roce 2027. Ostatní pravidelné linky budou provozovat Smartwings. Airbus A319 (OK-REQ) odletěl jako OK9400 dne 24. října 2022 do Británie na letiště St.Athan (DGX) k sešrotování.
Tedy které DALŠÍ ??
petrp:
Zdravím,
dle rezervačního systému ČSA to budou OK0760/1 (polední CDG) a OK0766/7 (večerní CDG)
Zdravím, mluví se o , cituji: Ostatní pravidelné linky budou provozovat Smartwings.
Zajímalo by mě, které to budou, pokud někdo ví, předem děkuji.
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
A 14 let staré letadlo provozované na filipínách, to bude asi taky velká výhra (vzpomněl jsem si na přezdívku "malajská svině")