Flightradar24 zaznamenal v Praze zkoušky Airbusu A320 D-AAAM

  • 08.01.2023 17:00

Dne 6. ledna se na serveru Flightradar24 objevily zkoušky (testrun) Airbusu A320-214 s imatrikulací D-AAAM. Na tom by zdánlivě nebylo nic tak pozoruhodného, pokud by se nejednalo o letoun, který se objeví pod imatrikulací OK-I00 v parku ČSA (od září 2022 má letoun registraci D-AAAM a je veden u Lufthansy Technik). 

Do Prahy letoun dorazil 11. srpna z Manily s mezipřistáním v indickém Ahmádábádu (AMD) a řeckém Heraklionu (HER). Přelet si vyžádal více než 14 letových hodin. Letadlo je 14 let staré a létalo pro filipínské Cebu Pacific (RP-C3249), které jej převzaly v lednu 2009 a provozovaly v jednotřídní konfiguraci pro 180 cestujících.

V Praze se však zřejmě moc neohřeje, bude létat v rámci pronájmu (ACMI) pro izraelského dopravce.

Československé aerolinie byly založeny v říjnu 1923, odtud imatrikulace OK-IOO, která má připomenout sté výročí společnosti.

 

V říjnu se přitom ČSA zbavily svého posledního letadla a v provozu u ČSA zůstává jediné pronajaté letadlo A320 (OK-HEU) obsluhující jedinou pravidelnou linku, a to do Paříže. Pronájem tohoto letadla končí v roce 2027. Ostatní pravidelné linky budou provozovat Smartwings. Airbus A319 (OK-REQ) odletěl jako OK9400 dne 24. října 2022 do Británie na letiště St.Athan (DGX) k sešrotování.

 

Kvůli vysokým dluhům se ČSA dostaly v březnu 2021 do úpadku. Městský soud v Praze počátkem dubna schválil reorganizační plán vypracovaný společností Smartwings, který věřitelé společnosti schválili. Investorem v ČSA se stala firma Prague City Air, kterou vlastní majitelé Smartwings Jiří Šimáně a rodina Vikových. (Obr.: flightradar24.com, foto: planes.cz, Aviation Updates Philippines, Reddit)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
09.01.2023 14:27

A 14 let staré letadlo provozované na filipínách, to bude asi taky velká výhra (vzpomněl jsem si na přezdívku "malajská svině")

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
09.01.2023 14:24

Takže letadlo budou mít papírově ČSA, ale ve skutečnosti Smartwings, které je ovládají?
Existují vůbec nějaké lety ČSA, které by nebyly sharované s eSmertwings? I ty lety OK760 jsou operované zároveň jako QS8760.

Martinique_ (...165.236...)
09.01.2023 10:54

petrp: No já pouze opravil singulár (linka do Paříže) na plurál, páč ty linky jsou dvě. OK0760/1 a OK766/7, destinace zůstává jediná, ale to jen slovíčkaříme. Fakt je, že ČSA z rezervačního systému vyplývá, že žádné ostatní pravidelné linky, které by provozoval Smartwings, jaksi nejsou.

petrp (...250.30...)
08.01.2023 18:52

Martinique:.....tak já to napíši celé:
V říjnu se přitom ČSA zbavily svého posledního letadla a v provozu u ČSA zůstává jediné pronajaté letadlo A320 (OK-HEU) obsluhující jedinou pravidelnou linku, a to do Paříže. Pronájem tohoto letadla končí v roce 2027. Ostatní pravidelné linky budou provozovat Smartwings. Airbus A319 (OK-REQ) odletěl jako OK9400 dne 24. října 2022 do Británie na letiště St.Athan (DGX) k sešrotování.

Tedy které DALŠÍ ??

Martinique_ (...165.236...)
08.01.2023 18:05

petrp:
Zdravím,
dle rezervačního systému ČSA to budou OK0760/1 (polední CDG) a OK0766/7 (večerní CDG)

petrp (...250.30...)
08.01.2023 17:09

Zdravím, mluví se o , cituji: Ostatní pravidelné linky budou provozovat Smartwings.
Zajímalo by mě, které to budou, pokud někdo ví, předem děkuji.

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace