Farnborough Airshow: den 3

  • 21.07.2022 08:00

Boeing získal závazek od Azerbaijan Airlines na pořízení čtyř letounů 787-8. Společnost již používá dva exempláře 787-8. Kupní smlouva by měla být podepsána do konce roku. Azerbaijan Airlines mají ambici do konce dekády rozšířit svou flotilu Dreamlinerů na 10.

Airbus má zajištěnu objednávku od společnosti easyJet na 56 letadel A320neo. Dříve podepsaná objednávka, jejíž platnost byla podmíněna souhlasem představenstva, nyní souhlas získala a je tudíž závazná. V rámci této objednávky easyJet konvertoval 18 objednávek A320neo na A321neo. Dopravce dnes provozuje flotilu 300 letadel Airbus A319, 320ceo, 320neo a 321neo.

Airbus oznámil plány na použití motorových větroňů k výzkumu kondenzačních čar. Projekt zajišťuje jednotka Airbusu pro inovace Airbus UpNext. Modifikované větroně Blue Condor budou létat v letové hladině FL330 (tj. cca 10 km) a analyzovat tvorbu kondenzačních čar generovaných leteckými motory se spalováním vodíku.

Jakkoliv se to možná nezdá, jedná se o mimořádně závažný úkol. Vědci již delší dobu varují, že spalování vodíku leteckými motory bude v atmosféře vytvářet mohutné kondenzační čáry. A protože vodní páry jsou skleníkovým plynem, hrozí negativní dopad na životní prostředí. Takové riziko se zdá být zcela zjevné. Přesto se doposud zdálo, že Airbus se při své fascinaci vodíkovým pohonem tomuto problému vážně nevěnuje.

Collins Aerospace oznámil výrobu elektrického motoru pro hybridní vzducholoď Airlander 10. Výkon motoru je 500 kW. Motor má být součástí škálovatelné řady elektrických motorů pro letectví. První kvalifikační testy motoru proběhnou v příštím roce. (Foto: Airbus, collinsaerospace.com)


Fotografie k článku



Komentáře



Tomy - nepřihlášený host (...181.130...)
21.07.2022 14:40
to O.M.

Zase sa vyjadruje niekto, kto vie o veci prd. Čuduj sa svete, áno, vodná para je skleníkový plyn. Prirodzený a dôležitý. Bez skleníkových plynov v atmosfére by bola teplota na Zemi o niekoľko desiatok stupňov nižšia. Skleníkové plyny majú teda veľký význam, ale pri zvyšovaní ich množstva sa aj otepľuje klíma.

A čo sa týka kondenzačných čiar, áno, nie sú vodná para, ale voda. Ale čo sa s nimi stane, keď na oblohe "zmiznú", hmm? Nestane sa z nich náhodou práve tá neviditeľná para?

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
21.07.2022 13:38

"Jakkoliv se to možná nezdá, jedná se o mimořádně závažný úkol. Vědci již delší dobu varují, že spalování vodíku leteckými motory bude v atmosféře vytvářet mohutné kondenzační čáry. A protože vodní páry jsou skleníkovým plynem, hrozí negativní dopad na životní prostředí."
Ježíšikriste!!!
1) Vodní pára je PŘIROZENOU a NEZBYTNOU součástí zemské atmosféry.
2) Kondenzační čáry NEJSOU vodní pára (to by nebyly vidět).

Kdy už tyhle ekologistické ma..ry někdo konečně nakope do zadku!?!
Ale zas budou mět vývojáři v Airbusu co žrať. Ale proč i z mých peněz?

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace