Wizz Air je další společností, která ve snaze omezit nepříznivé dopady cestovního chaosu na provoz omezuje své kapacity. Změny se týkají především kritických letišť, kde je vyšší četnost zpoždění a prodlužování doby otoček letadla. Redukce bude během vrcholu letní sezóny činit okolo 5 %.
To je méně něž oznámil např. easyJet, který kapacity snižuje o 7 %, British Airways redukují dokonce o 13 %. Výhodou Wizz Airu je menší expozice na letištích, která mají největší obtíže zajistit plynulý provoz.
I přesto bude Wizz Air v období červenec-září provozovat až o 40 % více kapacit než v hospodářském roce 2019-2020.
V období chaosu letošní sezóny se nejodolnějším ukazuje Ryanair, který zvládá provoz bez větších problémů a má také nejvýhodnější zajištění cen paliva.
Právě vysoké ceny paliva a provozní obtíže způsobily, že Wizz Air hospodařil ve čtvrtletí končícím 30. června s provozní ztrátou 285 milionů eur. Ztráty způsobené chaosem na letištích a nedostatkem personálu Wizz Air vyčíslil na 50 milionů eur.
Během prvního čtvrtletí se jednotkové náklady dopravce takřka zdvojnásobily (proti hodnotám před pandemií), a to kvůli vysokým cenám paliva, které v průměru činily 1239 dolarů/tunu.
Akcie reagovaly na oznámené výsledky prvního čtvrtletí hospodářského roku poklesem o 4 %. Akcie Wizz Airu v letošním (kalendářním) roce klesly již o 62 %.
Pro srovnání akcie Ryanairu ztratily „pouze“ 36 % a easyJetu 39,5 %.
Výhled na druhé čtvrtletí je veskrze pozitivní. Společnost předpokládá, že díky robustní poptávce a vysokým cenám letenek dosáhne podstatného zisku. Hotovostní rezervy zůstávají ke konci června na vysoké úrovni, a to 1,57 miliardy eur.
Společnost potvrdila, že v hospodářském roce 2023-2024 se vrátí k systematickému zajištění cen paliva. Představenstvo společnosti vloni rozhodlo ceny paliva nezajišťovat, což se vzhledem k vývoji cen paliva ukázalo jako chybné rozhodnutí. (Foto a graf: Wizz Air, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
V rámci maďarského trhu majú po úpadku MALEV-u monopol a ak by sa ukončil konflikt na Ukrajine, tak by Wizz-Air čakali naozaj zlaté časy v tomto našom východoeurópskom regióne, kde niet po Sky Europe ambicióznejšej letecká spoločnosť.