Lufthansa objedná další Boeingy. Usiluje získat Airbusy A350-1000 určené pro Qatar Airways.

  • 11.05.2022 08:00

Lufthansa rychle rozšiřuje a modernizuje svou dálkovou flotilu. Vzhledem k posunu plánovaného termínu zahájení dodávek letadel Boeing 777-9 do roku 2025 nyní správní rada schválila objednávku dalších sedmi Boeingů 787-9. Počet objednávek letadel 787 se tak zvýšil na 32, z nichž 20 letadel již Lufthansa převzala.

Lufthansa rovněž usiluje získat tři Airbusy A350-1000, které odmítly převzít Qatar Airways a případně si zajistit i výrobní sloty pro další A350-1000 původně určené Qataru. V situaci, kdy Lufthansa vyřadila Airbusy A380, (většinu) A340 a Boeingy 747, by zařazení A350-1000 do smíšené dálkové flotily Lufthansy dávalo velký smysl. Lufthansa potvrdila zájem o dva A350-900 určené Aeroflotu, které Airbus nemůže dodat kvůli sankcím.

Pro zajištění okamžitých i perspektivních potřeb nákladní dopravy objedná Lufthansa 3 Boeingy 777F a 7 Boeingů 777-8F. Pronájem dvou 777F prodlouží do roku 2024.

Lufthansa dříve předpokládala, že Boeingy 777-9 nasadí do provozu v roce 2023. Termín dodávek se nyní posunuje do roku 2025 až 2026. Samozřejmě pokud se v mezidobí neobjeví další zpoždění. Naopak dodávky typu 787-9 budou urychleny a posunuty na rok 2023 a 2024. Pro rychlejší zajištění svých kapacit pořizuje Lufthansa letadla „white tails“, tj. původně objednaná jinými aerolinkami, které je však nemohou nebo nechtějí převzít.

Boeingy 777-8F společnost plánuje převzít v roce 2027. To je také rok, kdy nové emisní a hlukové standardy ICAO ukončí výrobu a prodej letadel 777F (a 767F).

Zajímavou otázkou je, zda s příchodem dalších Dreamlinerů a případně Airbusů A350-1000 Lufthansa své objednávky Boeingů 777-9 nezruší. S objednávkou 20 exemplářů 777-9 je Lufthansa největším evropským zákazníkem typu. (Foto: Mentour Pilot, planes.cz)  


Fotografie k článku



Komentáře



Robert - nepřihlášený host (...49.233...)
12.05.2022 00:39
787

Lufthansa bude letos teprve první Boeing 787 přebírat.

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
11.05.2022 13:56
Ivan:

Osmičková verze je ekvivalentní A350-1000 a o něco větší než desítka dreamliner, takže tam problém nevidím. Devítková verze může mít podle konfigurace až o 1/4 větší kapacitu, to už může být příliš.

Ivan - nepřihlášený host (...188.228...)
11.05.2022 12:00
nesmysl

Přesně tak, něco se už vyrobilo, teď stojí někde "v kopřivách"

Stejně jsem zvědav, jak to s 777X dopadne. Bude potřeba tak velké letadlo?

petr - nepřihlášený host (...91.165...)
11.05.2022 10:51
nesmysl

"Počet objednávek letadel 787 se tak zvýšil na 32, z nichž 20 letadel již Lufthansa převzala." to je asi nesmysl ne, lufthansa žádný 787 nepřevzala

Celkem 4 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace