Na místě katastrofy letu China Eastern (foto 1) se ve středu podařilo nalézt zapisovač hlasových hovorů v pilotní kabině (CVR). Záznamník je sice silně poškozený, ale regulátor se domnívá, že paměťová média zničena nejsou a data se podaří zajistit. Vyšetřování příčin katastrofy komplikuje horský terén a nepříznivé počasí. Místo katastrofy ukazuje video zde.
Čínský regulátor CAAC informoval, že řídící provozu v Kantonu zaznamenali prudký sestup letu MU5735 společnosti China Eastern a snažili se navázat s posádkou kontakt – bezvýsledně. Při katastrofě zahynulo všech 132 osob na palubě.
Zpravodajství CNBC upozornilo, že k přechodu do střemhlavého letu došlo zhruba v místě, kde obvykle tato linka zahajuje klesání do Kantonu. V době přechodu do prudkého pádu (viz obr.) bylo letadlo ve výšce 8900 m (FL291) a asi 240 km západně od Kantonu.
China Eastern potvrdily, že letoun (stejně jako všechny další) byl před odletem v řádném technickém stavu. Letoun B-1791 (foto 3) byl dodán v červnu 2015, sloužil u divize China Eastern Airlines Yunnan a měl nalétáno 18 239 letových hodin v 8 986 cyklech. Bezprostředně po katastrofě společnost všechny své Boeingy 737-800 uzemnila.
Posádka byla zkušená, velitel letu měl nálet 6 709 hodin, druhý pilot 31 769 letových hodin, další pilot 556 hodin.
Čínský regulátor vyhlásil v souvislosti s katastrofou mimořádnou čtrnáctidenní inspekci firem leteckého odvětví, „aby byla garantována absolutní bezpečnost lidských životů“. Prověrka postihne zejména letecké společnosti, společnosti zajišťující údržbu a opravy letadel a instituce zajišťující výcvik.
Jedná se o první katastrofu dopravního letadla v Číně po více než 10 letech. Jde o nejtragičtější katastrofu v Číně v tomto století a třetí nejhorší v historii čínského letectví. (Foto: AP, CNN, obr.: The Sun)
"pruský sestup "
překlep mne fakt pobavil , jinak ale děkuji za aktualitu
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Na té třetí fotce je vidět, že na zadní polovině trupu jsou obrovské kapky něčeho oranžového, co jim tam asi teklo.