První sériový C919 se blíží finální montáži. Irkut dokončuje montáž prvních dvou sériových MC-21.

  • 16.09.2021 13:00

Čínský COMAC plánuje, že letos získá letadlo C919 domácí certifikaci a zároveň se uskuteční dodávka prvního sériového letadla společnosti China Eastern Airlines. Obojí je velmi pravděpodobné.

China Eastern potvrdila v březnu pevnou objednávku na pět letadel, které bude bázovat v Šanghaji. COMAC si zajistil již 303 objednávek, a to od domácích společností a leasingových firem. Letadla budou vybavena motory CFM International LEAP 1C.

Do fáze finální montáže již v červenci postoupily první dva (sériové) exempláře ruského MC-21-300, které Rossiya převezme na jaře. Pokud vše půjde podle plánu, nasadí je do komerčního provozu v hlavní sezóně. Do konce příštího roku má disponovat šesti letadly. První stroje bude pravděpodobně bázovat v Petrohradu či Moskvě. Letadla budou vybavena motory Pratt & Whitney PW1400G.

Stávající tři prototypy MC-21-300 budou po ukončení certifikace vybaveny domácími motory PD-14 a připojí se do certifikačních zkoušek k prototypu MC-21-310, který je těmito motory již vybaven. Motory PD-14 již byly zařazeny do sériové výroby.

Nasazení C919 a následně MC-21 do komerčního provozu formálně ukončí duopol Airbus-Boeing v tomto segmentu dopravních letadel. (Foto: Comac, Irkut) 


Fotografie k článku



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace