Lufthansa zachová Airbusy A340-300

  • 22.02.2021 17:00

V dublinské lakovně IAC (International Aerospace Coatings) dostal nové barvy Lufthansy další letoun Airbus A340-300 (D-AIFF), který dříve létal v barvách Star Alliance. To naznačuje, že se dopravce v dohledné době nechystá tento typ vyřadit, a to i přesto, že společnost odstavila v dubnu 2020 v Teruel větší a modernější A340-600. V listopadu šéf Lufthansy konstatoval, že jejich návrat do provozu se neplánuje. Park Lufthansy opustily také další čtyřmotorové typy (Airbus A380, Boeing 747-400) a mimo provoz zůstává polovina Boeingů 747-8.

A340-300 jsou s kapacitou od 251 do 300 cestujících nejmenšími z čtyřmotorových letadel flotily, což je výhodné v situaci, kdy se dlouhodobě předpokládá snížená poptávka po dálkových letech. Letadlo je palivově nejúspornějším ze stávajících čtyřmotorových letadel (viz graf). Provoz A340-300 tudíž může být stále efektivní. Navíc čtyřmotorová letadla mají stále smysl na některých transatlantických linkách. A340-300 má max. vzletovou hmotnost 271 t a dolet až 12 300 km. A340-600 má pro srovnání max. vzletovou hmotnost 368 t.

V době svého vstupu na trh byly Airbusy A340 největším konkurentem Boeingu 747, zákazníkům bylo dodáno na 374 exemplářů, z toho 218 bylo verze A340-300. Airbus ukončil jejich výrobu v roce 2011.

Lufthansa nasadila do provozu první A340 dne 15. března 1993 a nahradila jím DC-10 na lince Frankfurt-New York. Lufthansa se stala a dodnes zůstává největším provozovatelem A340, kterých provozovala celkem 62 (8x A340-200, 30x A340-300, 24x A340-600). První A340 (D-AIBA) převzala Lufthansa v lednu 1993 a vyřadila v dubnu 2003. Iberia provozovala 39 letadel A340, přičemž poslední A340 vyřadila z provozu vloni. Třetím největším provozovatelem byla Air France, která měla v provozu 30 exemplářů, z nichž poslední vyřadila z provozu vloni v březnu. Lufthansa tak zůstává se 17 letouny A340-300 největším provozovatelem A340. Další je íránský Mahan Air, který vlastní 12 Airbusů A340, z nichž sedm ve verzi A340-600. (Foto: iac.aero, frequentflyers.ru)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Luboš - nepřihlášený host (...183.201...)
23.02.2021 19:52
Poznámka

Stroje typu A- 340 jsou velmi atypické ale v podstatě spolehlivé.Byl to takový zvláštní hybrid.

Pan - nepřihlášený host (...121.161...)
23.02.2021 14:20
ten graf

Ten graf je mozno spravne ale je neuplny... Chybaju mi tam A220/A319/A320/A321 ceo/neo.... Vam v redakcii o leteckej doprave tam tieto typy nechybaju ?

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace