Lufthansa vydává dluhopisy za takřka 2 miliardy eur

  • 07.02.2021 17:00

Lufthansa umístila 4. února na trhu dvě tranše dluhopisů v celkovém objemu 1,96 miliardy eur. Získané prostředky budou využity k refinancování dluhu a částečné splátce státní pomoci od rozvojové banky KfW. Úvěr ve výši 3 miliardy eur byl součástí balíčku státní pomoci ve výši 9 miliard eur, kterou Lufthansa získala v červnu 2020.

Splatnost dluhopisů je únor 2025 a únor 2028 a nesou úrok 2,875 % p.a. resp. 3,75 % p.a.

Generální ředitel Carsten Spohr očekává, že Lufthansa nedosáhne předkrizového objemu provozu dříve než v roce 2024. Uvedl, že společnost zatím vyčerpala jen asi 1/3 státní pomoci a vyjádřil přesvědčení, že prostředky Lufthanse k překonání krize stačí. (Foto: Yahoo News, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Petr - nepřihlášený host (...236.198...)
08.02.2021 09:29
Profituje z toho

že když nastoupil, vyhlásil válku odborům a teď to má na Lufthansu pozitivní vliv. Neříkám, ze bylo správně, ze purser na A380 měl stejný plat jako kapitán u Emirates. Na druhé straně přesouvat lidi pod LH Cityline nebo létat dálkovky se SunExpres (JV s THY pod značkou Eurowings) byl docela disaster. Za mě mu neodpustim, ze zaříznul Germanwings ve prospěch Eurowings, protože kapitán u EW na A320 léta za 79kEUR ročně. No a pak jiné věci osobního rázu, jako ze A350 nahrazují A346 a nemají F, nebo ze do JNB posila B748 místo A380. Ale to jsou jen osobní věci.

Columbo - nepřihlášený host (...161.165...)
08.02.2021 09:13

Pravda, osekávání služeb je pochopitelné v době pandemie, ale až se věci stabilizují, bude muset Lufthansa vymyslet nějaký jiný model. Na druhou stranu, aniž bych se situací zabýval do podrobna, zdá se mi, že Lufthansa bojuje se současnou situací efektivněji, než jiné srovnatelné evropské aerolinky. Takže to zúčtování pro Spohra nemusí dopadnout až tak zle.

Petr - nepřihlášený host (...236.198...)
07.02.2021 22:56
Myslím,...

ze Carsten “Spar” bude rad pokud přežije svůj kontrakt. Je pravda, ze v době konjunktury vyskrabal za cenu drastických úspor LH z červených do černých. Ale v době krize už se mu to nemusí podařit (není co krátit). Navíc i akcionáři ví, ze zariznout zlaté tele v podobě stálých zákazníků a bojovat s lowcostem funguje jen krátkodobě. Když není topline, cuttovat jde jen určitou dobu.

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace