Po incidentu letadla An-124-100 (RA-82042) ze 13. listopadu uzemnila Volga-Dněpr dne 26. listopadu všechny své Ruslany, a to až do vyjasnění příčin nehody.
Krátce po vzletu z Novosibirska došlo k rozpadu motoru č. 2 (D-18T), přičemž odletující části poškodily křídlo, trup a některé systémy letadla. Při nouzovém přistání letoun vyjel z dráhy a byl vážně poškozen. Motor č. 1 nebylo možno po přistání vypnout a běžel ještě tři hodiny. Letoun převážel díly pro automobily ze Soulu do Vídně s technickým mezipřistáním v Novosibirsku. Na palubě bylo 14 osob a 84 tun nákladu.
Volga-Dněpr se specializuje na leteckou přepravu nadrozměrných nákladů a je největším komerčním provozovatelem tohoto typu. V parku společnosti je 12 letadel An -124-100 a 5 letadel Il-76.
Video zachycující incident je zde a zde.
Inkriminovaný letoun je rovněž zachycen spottery serveru planes.cz: zde či zde (Foto: Telegram Flight Mode, russianplanes.net, video: NGS RU)
Může to být jen chybou údržby, ale stejně dobře může ruská údržba Ruslanů bez ukrajinského know-how ohrožovat bezpečnost provozu. Uvidíme, jestli zjistí něco, co můžou zveřejnit...
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
A o jaké konkrétní ukrajinské know-how, které není známé ani po 30 letech úspěšného provozu, se jedná? Máte nějakou představu Radku?