Lufthansa, Swiss a Austrian Airlines končí příští rok s podáváním bezplatných svačin pro cestující ekonomické třídy na krátkých linkách a přechází na jejich prodej.
Nový systém bude nejprve zaveden u společnosti Austrian (na jaře), Swiss a Lufthansa budou následovat.
Lufthansa k rozhodnutí nabídla podivné vysvětlení: „Naše stávající nabídka svačiny v ekonomické třídě ne vždy odpovídá očekáváním našich hostů“. Společnost bude místo toho za poplatek „nabízet vysoce kvalitní svačiny a cestující se může rozhodnout, zda chce během letu svačit a pít“. (Foto: Lufthansa)
Takto deklasovaly letectví lowcostové společnosti. Stalo se tak v době, kdy začaly létat socky. Bohužel, když dnes chcete zažít ještě normální servis, musíte letěs s Emirates.
a dokonce byl i vyber ze dvou. Ale PRG-SVO bylo uz vzdycky studene, dokonce i v C.
Ktoré spoločnosti ešte na európskych linkách podávajú aspoň čo to zadarmo, viem, že Aegean by mal dávať teplé jedlo, sú ešte vôbec spoločnosti, kde sa človek naje?
LH dává rano třeba KitKat nebo behem dne na výběr kousek sladkého pečiva nebo kousek chleba s něčím (říkají tomu sendwich). Studené a teple nápoje dostanete vždycky, někdy i víno nebo pivo. Upřímně, není to teple jídlo jako u TAP, ale taky je třeba si všimnout kolikrát TAP zruší let a nedočkáte se ničeho. Když mate s TAP štěstí a letité, je to super. Na druhé straně ty hnusy co už par let nabízí Austrian nebo Swiss v ceně, to bych nehodil ani psovi. Pro mě, at nabízí třeba jen nápoje a jídlo si mužů vybrat s doplatkem. Když už si mužů dovolit ten “luxus” a letět s LH (průměrná cena zpáteční letenky v dobitcaku v Evropě kolem EUR500), klidně doplatim další 50ku za jídlo, to už mě netankuje. Ale čekal bych, ze letenky trochu zlevní, protože KitKat tyčinka fakt těch EUR50 nestojí.
Presne tak, je to len snaha zakryť skutočný dôvod, teda snahu vytiahnuť z cestujúcich ďalšie peniaze, nejakými priblblými rečami... Namiesto unifikovaného jedla, presne rozpočítaného na počet cestujúcich, budú teraz buď musieť voziť prebytok všetkého, aby na každého vyšlo, čo si zaželá, a to je akosi v rozpore so snahou o šetrenie hmotnosti, alebo tí, ktorí budú obsluhovaní ako poslední, budú mať smolu a ich výber na nich proste nevyjde. V prípade letov ako Viedeň-Brusel, za ktoré Austrian v prípade návratu v ten istý deň alebo na druhý deň pýta nekresťanských 600 a viac EUR, je to ešte aj neskutočná drzosť, nechať cestujúcich, nech ešte doplácajú za jedlo a pitie. A logistika zostane, pretože jedlo sa voziť bude, dokonca možno ešte stúpnu aj náklady, lebo namiesto dvoch druhov unifikovaných sendvičov (so syrom alebo so šunkou) budú voziť 5, 6, 7 alebo viac druhov jedla. Naviac ceny budú ako obvykle "s vysokohorskou prirážkou", tzn. to čo "dole" v obchode stojí 3 EUR bude stáť "hore" takých 10 EUR. A áno, myslím si, že ani vodu zadarmo neponúknu, tak ako British Airways a Iberia (Iberia ešte navyše s nenormálnym rozostupom sedadiel ako pre trpaslíkov). Bravo Lufthansa Group, snažíte sa prezentovať ako značka kvality, ale toto je krok presne opačným smerom...
v současné době, logický krok... Jen se vždy ptám, musí společnosti lhát, překrucovat realitu a barvit nepříjemné zprávy na růžovo? Myslím, že by bylo jednodušší říci, že to není ekonomické, část hostů s úspornými "svačinami" plýtvala a vyhazovala (bulka namazaná máslem a v lepším případě s plátkem sýra nikoho neuchvátí), je to logistika a váha navíc. Otázkou je, zda půjde LH group s pohostiností tak daleko jako IAG, kde vyprahlého člověka nepoctí ani sklenkou vody... vybavuji si hrůzolet s IB, kde v horku a přes zpoždění nerozdali ani vody - v době, kdy TAP dával teplá jídla a ostatní sednwiche.
Celkem 7 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Svaca na palube je urcite mila vec, ale na druhou stranu na kratkych letech mi prijde zaroven dost absurdni (kdo nevydrzi bez jidla 45minutovy let do frankurtu?). Clovek si muze cokoli koupit pred odletem a po pristani a letadlo je precejenom dopravni prostredek a ne restaurace. Drive bylo letani luxusni vec, proto se pocitalo i s luxusem na palube, ale dneska uz letani nic luxusniho neni (pokud mluvim o economy), proto je logicke, ze luxus na palube konci.
Kdybych si mel vybrat mezi tim, jak to bylo drive (luxusni servis, ktery si ale mohlo dovolit jen malo lidi - ja bych to asi nebyl) a dneskem (neluxus, ale pro vsechny - i pro me), volim jednoznacne, dnesni model