V roce 2020 bylo rozhodnuto uvalit na lety ve Francii ekologickou daň, a to ve výši od 1,5 eur na letenku ekonomické třídy po Evropě až po 18 eur na lety dálkové. Francie nyní zavažuje ekologickou daň výrazně zvýšit, a to až o 1900 %.
La Tribune zveřejnila některé detaily návrhu:
Není jasné, jak by se uvedené zdanění promítlo na tranzitní lety.
Je zjevné, že nárůst cen tohoto rozměru nemohou letecké společnosti absorbovat a přinese výrazné zdražení letenek. A to v době, kdy ani pobídka nízkých cen není dostatečná, aby zaplnila letadla dostatečnými počty cestujících, a letecké společnosti vrší ztráty.
Podle La Tribune by opatření mělo státní pokladně přinést 4 miliardy eur, ale také ohrozit až 150 tisíc pracovních příležitostí. Pokud by se zvýšení, které La Tribune označuje za bezprecedentní, odsouhlasilo, výrazně by to „potopilo“ Air France a snížilo zájem dalších leteckých společností o lety do/z Francie.
Návrh zákona by měl být předložen k projednání do konce září a v případě přijetí platit od ledna 2021.
2Petr:
Oni se snazi udrzovat dojem, ze nejde o okradani lidi, ale o "ekologicke optareni". Tudiz je pak logicke, ze kdyz na jednoho cestaka v obchodni tride pripada vic spaleneho paliva nez na Lojzu z dobytcaku, tak mu to chteji vosolit. (Nic to vsak nemeni na tom, ze je to jen o plneni statni kasy pod zaminkou ustupku gretenum..)
Návrh pár blbečků, kteří se chtějí zviditelnit. Francouzi počítali s příjmem miliardy euro z miliónů turistů, ale mají kvůlu Covidu prd. Budou se chvíli hádat, chvíli křičet a nakonec budou všichni rádi, že se poplatek zvedne na dvojnásobek. Letušky si najdou práci jinde, část pilotů odejde do penze, část co má ráda letadla víc než prachy nahradí seniory v aeroklubech, část s vojenským výcvikem se vrátí zpátky do armády. Zbývající část si bude muset najít práci mimo obor - letecký průmysl poběží nejméně 3 roky (možná 5) na třetinový výkon. A to vše díky jednomu nedovařenému netopýrovi...
Proč cestující v C mají platit vyšší daň? Už tak nás sdiraji vyšší letištní poplatky a palivové příplatky. Asi za to, ze člověk stráví pět minut v lounge nebo jde přes fastrack? Nebo proto ze nejde do freeshopu? A ze ma elektricky nastavitelnou sedačku? Hanba! Teď ještě platit x-krát vyšší daně! Aerolinky drou svoje zlaté těle. Chci ale vidět, jakou udělají marži na Y? Nakonec, vse se da udělat přes videokonference a ještě je planeta mnohem zelenejsi.
Problem je s levicakama (cti komunistama 2.0), ktery jsou ve vlade a hlavne v tech zapadnich a v mediich, kdy si mysli ze vi co je pro tebe nejlepsi.
O tom ze je leteckej obor odsouzenej k zaniku na minimalne dalsi 2-3 roky uz nepochybuju, ukaze se to plne po novym roce a vi to kazdej kdo do toho vidi. Uz ted jsou na trhu doslova tisice pilotu s platnejma papirama od atrky po A380 a bez sance najit si praci.
Ten obor potrebuje pomoct a potrebuje proste statni penize, jinak neprezije. A je to logicky, letecka doprava byla ve velkym vzdy sponzorovana statem.
no a potom uz len tie dane zharmonizovat v ramci EU, to by bolo radosti...
opatření má zajistit dodatečné příjmy ve výši 4 miliard eur....
A kdo to zaplatí v době nejisté poptávky??? Cestující s letenkou kteří nejsou??? Tohle je fakt naivní představa,ale chápu,zatemněný mozek po vidině pouze zisku.A tak je to z celym slavným Covid-19,zavřít lidem tlamy pro finanční prasárny....
Celkem 7 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Jak vidno, koronavirus poškozuje i mozek.