Ryanair přepravil v srpnu 7 milionu cestujících, Wizz Air 2.3 milionu. Výhled však není pozitivní.

  • 04.09.2020 08:00

Ryanair a Wizz Air jsou evropskými tahouny oživení leteckého provozu. Přesto v srpnu zaznamenal Ryanair propad počtu cestujících o 53 %. Poněkud lépe se dařilo Wizz Airu, který ve srovnání se srpnem 2019 přišel „pouze“ o 41 % cestujících.

Ryanair provozoval asi 60 % obvyklých srpnových kapacit a dosáhl využití sedačkové kapacity 73 %. Společnost přepravila 7 milionů cestujících. To je sice zlepšení proti červenci, ale vývoj rezervací není příznivý. Ryanair proto na měsíc září a říjen sníží kapacity o 20 %. Hlavním důvodem propadu jsou podle společnosti restrikce v cestování a z toho vyplývající nejistota zákazníků.

Wizz Air přepravil v srpnu 2,3 milionu cestujících, využití sedačkových kapacit dosáhlo 70,9 %, což je o 25,4 p.b. horší výsledek než vloni. Ani v tomto případě není výhled pozitivní. Společnost je nucena od 7. září zrušit většinu spojů z Budapešti, neboť maďarská vláda rozhodla od 1. září nejméně na měsíc uzavřít hranice pro cizince. Jedná se o opatření proti šíření nemoci covid-19. (Foto: emergingeurope.com, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Petr - nepřihlášený host (...11.119...)
07.09.2020 16:39

Člověk se asi musí především smířit s tím, že Ryanair je prostě jiná letecká služba než tradiční aerolinky.

Nevím, jak to zformulovat lépe, vysvětlím to na svém příkladu.

S tradičními aerolinkami (SkyTeam) mám nalétáno celkem dost. Dost na to, abych se i poslepu dokázal zabalit, abych se i poslepu dokázal naboardovat, abych si dokázal vybrat letenku. Letos v létě jsem ale musel letět Ryanairem (tradiční aerolinky prostě neobnovují provoz tak rychle jako FR, všechna čest FR). Takže jsem zjistil, že:
1. Pořád ještě jsem nepochopil, jak jsem si vlastně měl koupit letenku, abych si mohl vzít "normální" palubní zavazadlo. Prý jsem si měl objednat přednostní nástup, ale při nákupu jsem tu možnost asi přehlédl a dodatečně to nešlo. Hm.
2. Musel jsem si koupit nové palubní zavazadlo. Můj normální kufřík, který se ve všech ostatních aerolinkách vejde pod sedadlo přede mnou, přijde Ryanairu moc velký. Musí být menší. (On by se vešel i v tom Ryanairu. Ale nechci riskovat, že s ním neprojdu přes gate.)
3. Takže nové zavazadlo s "Ryanair specifikací" ... které se ale nedá na ryanair.com koupit, oni tam pořád prodávají kabinová zavazadla staré specifikace, která pak sami na gatu odmítnou!?
4. Nějak mě nenapadlo si na boarding obléct goretexovou bundu, protože déšť nedéšť musím nastupovat přes plochu a zmoknu, Ryanair holt šetří na airbridgích. (Pro zasmání, v MAN si letiště dalo to práci, aby ujistilo cestující, že za to letiště nemůže, že to takhle Ryanair požaduje.)
5. Při letu "natěžko" ty letenky nejsou zase až taková láce. Ale co by, FR jsem nevybíral kvůli ceně; když tam nikdo jiný ten den neletěl, nemohl jsem si vybírat. Akorát nevím, proč se považují za lowcost a proč podle toho poskytují služby.

Let sám o sobě byl v pohodě, letadlo pěkné, na nohy víc místa než si pamatuju z Wizzairu, přistání v předstihu podle letového řádu ... a příjemná angličtina se silným polským přízvukem :-)

Ale je to prostě jiný svět. Svět, ve kterém se neorientuji. Přijde mi zbytečně stresující.

Nejsou prostě kompatibilní/zaměnitelní s normální aerolinkou.

Jan - nepřihlášený host (...81.210...)
06.09.2020 10:07
Oprava předchozího komentáře

samozřejmě BYLI POSTIŽENI

Jan - nepřihlášený host (...81.210...)
06.09.2020 10:02
MarekE

Letěl jsem s nimi 2x krát a dostal jsem odpovídající službu k ceně, takže si nestěžuji, jsem natolik zkušený cestoval, že se rozhodně nenechám k ničemu nutit. Protože jsem se často setkal s tím, jak svinsky se někdy zachovali k cestujícím a jako člověk, který 30 let pracoval v civilním letectví jsem občas pomohl lidem, kteří byly postiženi chováním této firmy, považuji jejich obchodní zvyklosti za neetické.
Low costy jako Vueling, Wizz nebo EasyJet se chovají dost jinak, lépe z hlediska cestujícího.

marekE - nepřihlášený host (...80.16...)
05.09.2020 08:30
Ryan

Jeslinek- nikdo vas nenuti s nimi cestovat.

Jan Jeslinek - nepřihlášený host (...81.210...)
04.09.2020 12:01
Starý dobrý Ryanair

"Starý dobrý" Ryan Air pokračuje ve svých praktikách z minulosti, přestože poměrně nedávno oznamovali halasně zlepšení vztahu k cestajícím. Prodat laciné letenky (což je samozřejmě v pořádku), pak ale za sebemenší změnu, byt nezpůsobenou cestujícím, chtít nehorázné poplatky, nefungující telefonní linky a komunikace...o které společnosti jsem to pořád slyšel..aha FR.
Inu starého psa nové kousky nenaučíš, tento způsob jednání je prostě ve dfiremním DNA..

Peter Pšenica (...168.131...)
04.09.2020 10:46
Logika Ryanairu s rušením letov

O "logike" Ryanairu s rušením letov, ktoré je spomínané v článku, svedčí nedávny prípad z letiska Bratislava. Ryanair zredukoval od septembra lety na trase Bratislava-Dublin z 5 na 3 lety týždenne, pričom cestujúcich (vrátane mňa) jednoducho presunul na najbližšie lety (pričom ak vám to nevyhovuje, musíte donekonečna čakať na telefónnej linke a platiť nehorázne peniaze za preknihovanie na iný let, online sa zmena urobiť nedá). Napriek tomu, že im na niektorých letoch takto "vzniklo" 270-300 rezervácií, pričom kapacita lietadla je 189 miest, nevenoval tomu pozornosť a to ani potom, čo cestujúcim už nešiel urobiť online check-in z dôvodu plnej kapacity lietadla. Domnievať sa, že cca 100 "overbooked" pasažierov sa na odlet nedostaví je niekde medzi naivitou a hlúposťou. Samozrejme sa dostavili, čím vznikol obrovský problém a Ryanairu neostalo nič iné, ako vypraviť so zvyšnými cestujúcimi druhé lietadlo, samozrejme oba lety s poriadnym meškaním. O tom, aké ekonomicky "výhodné" to pre Ryanair muselo byť netreba asi polemizovať. Keby niekto u nich používal rozum, let s dobrým obsadením proste nezrušia, mohli ho naďalej predávať a získať tak ešte dodatočných cestujúcich. Takto bol tento "zlúčený" let nedostupný na predaj už niekoľko týždňov a nakoniec aj tak museli letieť dve lietadlá. V časoch, keď letecké spoločnosti šetria každé euro a plačú, ako ich súčasná situácia decimuje, je to príklad exemplárnej hlúposti...

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace