Eurowings nabízí možnost vyblokovat si střední sedadlo. Má to však háčky.

  • 22.08.2020 17:00

Společnost Eurowings otestovala nabídku, kdy si cestující na evropských linkách může vyblokovat střední sedadlo, aby si tak zajistil větší komfort a větší fyzický odstup od souseda. Této možnosti využilo podle sdělení společnosti 5000 cestujících. Vyblokování prostředního sedadla nabízí společnost od 18 eur.

Nabídka, která zdánlivě vypadá bezchybně má několik háčků. Tím prvním a zjevným je ono „od“ 18 eur. Vyblokování v praxi může stát více. Možnost vyblokovat sedačku závisí na aktuálním obsazení letadla. Společnost tedy nerezervuje střední sedadla pro vyblokování, ale nabízí k vyblokování pouze ta sedadla, která neprodala zákazníkům. Navíc cestující musí v případě zájmu o vyblokování střední sedačky volat call centrum (tarifovaným hovorem), což je nepohodlné.

Zcela mimo realitu je pak argument generálního ředitele Jense Bischofa, že „cestující chtějí více komfortu a ultra low cost model v době koronaviru nefunguje, přinejmenším v Německu.“

Model Eurowings se liší např. od modelu Frontier Airlines, které na každém letu blokují 20 středních sedaček, které si cestující mohou za úplatu vyblokovat. Southwest prodává pouze 2/3 kapacity letadla, a protože nemá alokaci sedadel, ponechává na rozhodnutí cestujících, zda volná střední sedadla využijí nebo nikoliv.

O riziku spojeném s obsazením středních sedadel se diskutuje v podstatě od počátku pandemie. Studie profesora Arnolda Barnetta z Massachusetts Institute of Technology (MIT) odhaduje, že riziko nakažení COVID-19 vzroste při dvouhodinovém letu a obsazení střední sedačky o 79 % proti případu, kdy střední sedačka obsazena není. Alarmující je zjištění studie MIT, že pravděpodobnost smrti cestujícího v důsledku nakažení během letu je násobně vyšší než pravděpodobnost smrti v důsledku letecké katastrofy. Vědci se shodují, že jakékoliv zvýšení fyzické vzdálenosti riziko přenosu nemoci snižuje.

Letecké společnosti s oblibou argumentují Hepa filtry a přirovnávají kvalitu vzduchu v letadle k operačnímu sálu. Nezmiňují však, že během nástupu, výstupu (v uličce), do zapnutí nebo po vypnutí klimatizace je prostředí v letadle rizikové. Na druhou stranu je zřejmé, že neobsazovat střední sedadla by bylo pro drtivou většinu společností likvidační.  (Obr.: web Eurowings)  


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



O. M. - nepřihlášený host (...143.171...)
23.08.2020 22:14

Argumentace HEPA filtry je jen marketingový tah. Aby byl virus ve filtru zachycen, musí se k němu napřed dostat. Ano, klimatizace s HEPA filtrem virus neroztahá po celém letadle, ale ti, co sedí poblíž toho přenašeče, svoji dávku stejně dostanou.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace