Pokud nebude dosaženo rozumné dohody s odbory, Ryanair uzavře své báze v Itálii a Španělsku. V těchto zemích zatím nebylo dosaženo dohody o snížení mezd. Vyplývá to z prohlášení generálního ředitele skupiny Ryanair Michaela O’Learyho při rozhovoru s investory. Ryanair během prvního čtvrtletí hospodářského roku zaznamenal ztrátu 185 milionů eur.
Pokud jde o Itálii, O’Leary si stěžoval na pomalý postup jednání a snahu vlády dotlačit dopravce na mzdové úrovně odpovídající úrovni mezd v zestátněné (a notoricky ztrátové) Alitalii.
Rozhodně nejde o plané hrozby, Ryanair již ohlásil uzavření báze Hahn, kde těsně nebylo dosaženo dohody o snížení mezd a uzavření bezprostředně hrozí bázím Berlin Tegel a Weeze Düsseldorf.
Naopak růstu se bude těšit polská odnož Buzz, která má ustavit další báze. Kde konkrétně nebylo oznámeno. Z jiných prohlášení skupiny však lze soudit, že Ryanair chce posilovat svůj tržní podíl mj. i na úkor Smartwings. Rychlejšímu růstu se bude těšit Malta Air.
Počátkem července dosáhl Ryanair dohody s irskými piloty, kteří souhlasili se snížením mzdy o 20 % po dobu čtyř let, díky čemuž se podaří snížit počet propuštěných pilotů. Snížení mezd o 20 % a zvýšení produktivity práce odsouhlasila Asociace britských dopravních pilotů. Snížení mezd o 10 % pro palubní personál odsouhlasily irské odbory Forsa a britské UNITE.
Ryanair se snaží maximálně optimalizovat svou nákladovou základnu a získaných úspor i finančních rezerv využít v cenové válce o zákazníka. Společnost doufá, že ještě letos by mohla nasadit do provozu první Boeingy 737-8200 (MAX), které jsou důležitým prvkem dalšího snížení nákladů. (Foto: forbes.com).
Ryanair: ....hmm,takove prázdné Bergamo,Pisa,Rome-Ciampino,Palermo atd...a to je jen Italie,ještě k tomu ta menší poptávka....no nevím nevím....
....takhle to bylo ideal když jsem se Sky Europe letel do Paříže na Orly a večer zpet...vstavám v Praze,přes den procházka po Paříži a večer ulehávám zase doma to samé bylo i v Amsterdamu,ty dva lety za den,to melo neco do sebe...rano a vecer 2 rotace škoda,už jen vzpomínka...
To by mohlo konečně přinést i možnost letět na otočku - přeci jen, pokud by tam pouzavírali báze, ty linky asi budou chtít udržet, takže ráno by šlo poslat letadlo h Prahy do Říma, co z Říma ještě odletí nějakou linku na otočku a až pak se vrátí do Prahy.
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Tak s 4 miliardami Euro na účtech lze leccos překonat a odrovnat konkurenci. Nové rotace v září do Zadaru, ráno tam, večer zpět, koupačka dobrá