Aeroflot vyhlásil strategii do roku 2028. Míří na nejvyšší rating Skytrax.

  • 19.07.2020 17:00

Generální ředitel skupiny Aeroflot Vitalij Saveljev představil 14. července ruskému ministerskému předsedovi novou strategii rozvoje firmy do roku 2028 označenou jako „30/30“. Ta představuje rozšíření stávající strategie platné do roku 2023 a označené jako „100/100“. Tato strategie mířila na dosažení přepravy 100 milionů cestujících v roce 2023, kdy společnost Aeroflot oslaví 100. výročí od svého založení.

Prvních „30“ označuje přírůstek počtu cestujících o 30 milionů, směřující k cíli přepravit 100 milionů cestujících v roce 2023. V roce 2028 by tedy společnost měla přepravit 130 mil. cestujících.

Druhých „30“ indikuje snížení průměrných cen letenek ekonomické třídy, kterého chce společnost dosáhnout zejména akcelerovaným rozvojem nízkonákladové Pobědy. Ta by měla přinést na trh cenový průlom, neboť atraktivní ceny donutí konkurenci ceny rovněž snížit.

V rámci nové strategie bude zásadně rekonfigurován letecký park skupiny. Aeroflot bude provozovat výlučně typy Airbus A320, A321, A330, A350 a Boeing 777 a redukuje svůj park na 170 letadel (k roku 2028). Všechny Boeingy 737 budou předány společnosti Poběda a všechna letadla Suchoj SuperJet SSJ100 budou předána společností Rossiya. Rossiya rovněž převezme všechna objednaná letadla MC-21. Poběda zůstane společností s unifikovaným parkem letadel řady 737.

Skupina Aeroflot bude nově dostávat SuperJety pouze v jednotřídní konfiguraci pro 100 cestujících. Není zatím jasné, zda dojde také k rekonfiguraci stávajících 54 letadel SuperJet, která nyní létají ve dvoutřídní „aeroflotovské“ konfiguraci C12CY75.

Skupina Aeroflot má objednáno celkem 150 letadel SuperJet. Lze předpokládat, že také všechna letadla MC-21 (50 pevných objednávek a 35 opcí) budou v jednotřídní konfiguraci. Společnost Rossiya má k roku 2028 provozovat přinejmenším 250 letadel, z toho 235 domácí produkce. Její letecký park bude ze všech společností skupiny Aeroflot největší.

V souvislosti s cílem dosáhnout 30% snížení průměrné ceny letenek ekonomické třídy čeká největší rozvoj společnost Poběda. Ta má k roku 2028 provozovat okolo 170 letadel řady 737 a přepravit asi polovinu z cílových 130 milionů přepravených cestujících. Poběda tak v rámci skupiny bude přepravovat největší počet cestujících za nejnižší ceny.

Aeroflot se bude ve skupině soustředit na dálkové a prémiové lety. Společnost usiluje zvýšit svůj rating ze 4 na 5 hvězd ratingu Skytrax. Dnes je držitelem nejvyššího ratingu následujících deset společností: ANA All Nippon Airways, Asiana Airlines, Cathay Pacific, EVA Air, Garuda Indonesia, Hainan Airlines, Japan Airlines, Lufthansa, Qatar Airways a Singapore Airlines.

Aeroflot přepraví v roce 2028 „pouze“ 35 až 40 milionů cestujících, což souvisí s prémiovým charakterem společnosti zaměřené na relativně úzký segment cestujících. Společnost však bude generovat díky mezinárodním linkám, tranzitnímu provozu a prémiovému charakteru největší marže.

Aurora, která nyní provozuje lety na ruském Dálném východě a Sibiři, má být prodána sachalinské místní správě a konsolidována s některými dalšími společnostmi regionu. V této souvislosti se mluví např. o u nás známé společnosti Jamal. (Foto: Aeroflot, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



ToP - nepřihlášený host (...163.8...)
20.07.2020 14:01
PECKA

.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace