Reinkarnovaný L-610 má stát okolo 12 mil. USD a nastoupit do komerčního provozu v roce 2023. Vývojové práce již byly zahájeny

  • 13.12.2019 13:00

Podle sdělení deníku Kommersant přistoupil závod UZGA, který lokalizuje výrobu Turboletů, k vývoji letadla TVRS pro 44 až 48 cestujících. Letoun je vyvíjen na bázi prototypu L-610 a jeho cena se má pohybovat okolo 12 až 14 milionů USD. Výroba bude probíhat v závodě UZGA u Jekatěrinburgu, kde se dnes vyrábí letadla L-410 a Diamond Da-42T. Vývoj letadla byl údajně zahájen již v prvním kvartálu roku 2019. Ruské ministerstvo průmyslu a obchodu hodlá vývoj a výrobu tohoto letadla subvencovat ze státního rozpočtu částkou až 25 miliard RUB.

Kromě domácí poptávky vidí výrobce možnost TVRS exportovat.

Zatímco letoun ještě ani zdaleka nespatřil světlo světa, regionální dopravci již upozorňují, že cena 12 až 14 milionů USD je příliš vysoká a chtějí letadlo s cenou do 10 milionů USD. Samotný závod UZGA přitom uvádí 12 mil. USD s tím, že nabídka konkurence se pohybuje okolo 15 mil. USD.

Lze očekávat, že pořízení letadel bude subvencovat stát, a to např. odkupem starých letadel An-24/26 a Jak-40.

V Rusku je provozováno asi 235 regionálních letadel, z nich 112 (48 %) domácí výroby – An-28, Jak-40, An-24/26. Stáří těchto letadel se pohybuje od 28 do 49 let a všechny budou odepsány do roku 2030. Náhradou An-28 je 19místný L-410, ale v kategorii 30-50 cestujících žádné domácí letadlo není. Segment nad 50 cestujících může obsadit IL-114-300, přičemž jeho tržní podíl se odhaduje na 20 %. Alternativou k IL-114 je 60místný MA60 vyráběný Xian Aircraft Industrial Corporation v Číně, pokud by ovšem získal ruskou certifikaci.

Aby byla výroba letadla TVRS efektivní, je nutno prodat přinejmenším 250 až 300 letadel.

Šéf společnosti Utair se naopak domnívá, že takový letoun nenajde trh. Objem trhu (z hlediska počtu přepravených osob) pro letadlo s kapacitou 40-50 míst je podle něj 1 % a klesá. Utair na regionální linky nasazuje ATR 72-500, kterých provozuje 15.


Fotografie k článku



Komentáře



Václav Paluzga (...102.50...)
13.12.2019 21:15
ATR

K tomu ATR:
Toulouse, November 28th, 2017– ATR, the world’s leading turboprop manufacturer, is pleased to announce that the ATR 72-500 aircraft has just received its certification from Transport Canada, the Canadian airworthiness authority.

Podívejte se, kam s tím léta třeba Calm Air.

VendaLBC - nepřihlášený host (...188.160...)
13.12.2019 18:29

Nevidím to jako úspěšná akce.

planesfun (...17.10...)
13.12.2019 15:50
Reinkarnace

To Paluzga: vzhledem k tomu, ze koupili celou fabriku tak to letadlo jejich je. A pokud jich potrebuji tolik, tak je asi lepsi si je vyrobit. A vyhnout se tak ruznym sankcim. A na letani na mistnich linkach zadne supermoderni letadlo nepotrebuji. Spis potrebuji neco robustniho, co nepotrebuje slozitou udrzu a nastartuje to i pri -50 C. Ale hlavne, je to jejich vec.

Mimochodem ATR se na Severu neda pouzit, protoze je citlive na namrazu. Stejne je tomu i v Kanade.

Ivo - nepřihlášený host (...12.115...)
13.12.2019 15:05
L 610 Rassia

Otázka zní, zda budou používat kompozity(kvůli ceně spíše ne) a zda kabina bude přetlaková. Cenu ovlivní i použitá avionika a motory, zda půjdou cestou západních subdodavatelů. Motory snad ano, výroba GE v Čechách.

Václav Paluzga (...77.161...)
13.12.2019 14:27

Celá reinkarnce L-610 je naprostý nesmysl, ale holt si v Rusku potřebují zvednout národní seběvedomí za jakoukoliv cenu... I výrobou letadla, které sice není jejich, hlavně že vzniklo v socialistickém bloku.

Komárek - nepřihlášený host (...42.239...)
13.12.2019 14:06

Ta kabina je ještě z dob, kdy nebylo možné vyrobit zahnutá skla. V porovnání s dnešními letadly typu ATR znečně zastaralé.

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace