Greta by se radovala! Podivný návrh Wizz Airu.

  • 19.11.2019 17:00

Zatímco aktivisté typu Grety Thunbergové kritizují samotnou existenci letecké dopravy (což jim nebrání letadla používat), letecké společnosti namísto soustředěné a věcné kampaně začínají obviňovat jedna druhou. Lufthansa (a některé další tradiční společnosti) s oblibou argumentují, že přehnaně nízké ceny nízkonákladovek stimulují zbytečné cestování. Nízkonákladové společnosti jako Ryanair naopak uvádějí, že produkují daleko méně CO2 na sedačku a kilometr než tradiční společnosti, navíc nabízejí ekologicky příznivější přímé lety.

Do této absurdní diskuse se ještě absurdnějším způsobem nejnověji zapojil 14. listopadu generální ředitel společnosti Wizz Air Jozsef Varadi. Předložil návrh celosvětového zákazu obchodní třídy. Podle něj díky nižší „koncentraci“ cestujících připadá na cestujícího obchodní třídy dvakrát více CO2 než cestujícího ve třídě ekonomické. Konkrétně vystoupil s apelem ke světovým společnostem, aby nenabízeli business třídu na letech kratších než pět hodin. Poté zdůraznil, že jeho společnost má „nejzelenější“ výsledky, pokud jde o emise CO2, které během následujících 10 let sníží ještě o dalších 30 %. Totéž první místo si mimochodem měsíc co měsíc nárokuje také Ryanair.

Podle kalkulátoru švýcarské organizace myclimate, při letu Londýn – Berlín připadá na cestujícího ekonomické třídy 0,209 t emisí CO2 a na cestujícího obchodní třídy 0,270 t emisí CO2. Výrok CEO Wizz Air se tedy zdá značně nadsazený.

Zatímco se letecké společnosti navzájem začínají obviňovat, Gilles Dufrasne, ředitel politiky neziskové organizace Carbon Market Watch shrnul, že sice i) business cestující vytvoří větší stopu CO2, a ii) nízkonákladové společnosti jsou efektivnější, což však nic nemění na faktu, že emise letecké dopravy rychle rostou. Podle něj je problémem to, že letecká doprava kupuje palivo bez daně a volá proto pro „nefér“ podpoře např. železniční dopravy. Nezmínil však, že letecká doprava platí za emise CO2 emisními povolenkami. Zdanění leteckého paliva by odporovalo mezinárodním dohodám a je nepravděpodobné, že kromě některých evropských zemní by kdokoliv další hlasoval za zrušení těchto dohod.

Tření mezi leteckými společnostmi odstartoval výrok generálního ředitele Deutsche Lufthansa AG Carsten Spohr, který prohlásil letenky s cenou 11 EUR za neodpovědnost. Lufthansa a společnosti skupiny IAG se odmítly k názoru šéfa Wizz Airu vyjádřit. Naopak na jeho podporu se postavil Norwegian. (Foto: Airbus, planes.cz).


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Tomáš Kohout - nepřihlášený host (...214.14...)
27.11.2019 14:49

Nehodnotím zástupce společností a jejich vyjádření, ale reaguji na komentáře zde. Ono je to jako kdyby někdo pil každý den. Ono to jde pár let, i deset, dvacet. Ale až pak začne tělo odcházet, tak se to již nedá zvrátit. Játra nikdo nespraví... A až budete na konci své životní cesty, tak předejte své zhuntované tělo právě narozeným vnoučatům, ať si v něm žijí dál a řeší váš celoživotní alkoholismus...

pette - nepřihlášený host (...113.55...)
20.11.2019 08:45
hlasujme peněženkou!

Pán ředitel se pěkně znemožnil. Nicméně naší silou je, hlasovat svými peněženkami. Popravdě už léta je mi tato společnost nesympatická, tak po Evropě létám s Ryanairem.
Když jsem si připravoval jarní dovolenou na Kypru, tak jsem po létech zavítal na jejich web a zjistil jsem, že opticky mají levnější pouze samotnou základní letenku. Když jsem si přidal 10kg zavazadlo na palubě a místo u exitu, tak mne Ryanair pořád vyšel levněji.
Jinak za 2 týdny letím na měsíc do Asie a jak jinak než v business class, v odbavených zavazadlech můžu mít 64kg + cca 18 na palubě, takže ty kufry natřískám zbytečnostma ať je CO2 co největší, protože mne tihle ekoteroristi tak serou, že jsme už přestal i třídit odpad (stejně se z plastů použije jen prý max 30%). Prostě u mne již pověstná sklenice přetekla! Odpadky samozřejmě vyhazuji do koše a ani nevyrábím zbytečný odpad, ale čím jsme se choval ekologičtěji, tím více jsme platil a tím větší restrikce se zavádějí. Takže fakt "nahovínkovat".

Cateye - nepřihlášený host (...183.193...)
19.11.2019 21:14

200 kilo oxidů dusíku během tak krátkého letu? To je síla...

Andy - nepřihlášený host (...168.42...)
19.11.2019 19:30

Tak tohle je laciný, trapný a uplně zbytečně názorově zabarvený canc.

jirp (...80.90...)
19.11.2019 19:18
Greta

Rad bych take rekl, ze je mi nekde. Pokud by nemela jeji propaganda estruktivni dopad na leteckou dopravu.
Jak je videt, uz dokazala zblbnout i management leteckych spolecnosti.

Brichoni (...48.59...)
19.11.2019 18:24

Upřímně je mi Greta fakt někde....

Podle ní by silové jednotky vůbec neměli trénovat a nacvičovat???

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace