Společnost Czech Airlines Technics dokončila modifikace kabiny a instalaci připojení k Internetu pro Finnair

  • 03.11.2019 09:00

Společnost Czech Airlines Technics (CSAT) po dvou letech úspěšně dokončila projekt modifikace kabiny a instalace připojení Wi-Fi ve flotile úzkotrupých Airbusů společnosti Finnair, pro kterou dlouhodobě zajišťuje těžkou údržbu. Během dvou let upravili zaměstnanci CSAT v hangáru F na pražském letišti 24 úzkotrupých Airbusů Finnairu a zavedli do nich připojení k Internetu. Nyní mají tyto stroje novou konfiguraci i rozložení kabiny a všichni cestující mohou nově za letu využít přístupu k internetu a palubnímu zábavnímu portálu Nordic Sky Portal, který je k dispozici zdarma. Jednalo se o první projekt takovéto modifikace letadla ve spolupráci přímo s výrobcem letadla.

Letadla v pražském hangáru prošla přestavbou kabiny, nyní má mimo jiné díky přemístění kuchyňky a toalet větší kapacitu. Zároveň zaměstnanci CSAT zesílili trup kvůli instalaci satelitní antény a jejího krytu na horní část trupu, rozvedli kabeláž po celém letadle včetně kokpitu a kabiny pro cestující a následně zprovoznili a vyzkoušeli bezdrátové připojení k Internetu. Během letu přijímá anténa na trupu signál z družice, ten je dále distribuován cestujícím do elektronických zařízení přes přístupové body Wi-Fi na několika místech v kabině.

„Jelikož se jednalo o prototypovou zástavbu a modifikaci, velmi intenzivně jsme spolupracovali s Airbusem a leteckou společností Finnair už několik měsíců dopředu a podpora všech týmů byla velkým přínosem. Jako u každého velkého projektu bylo nutné zajistit vše od plánování, logistiky až po samotnou realizaci. Jednou z konkurenčních výhod Czech Airlines Technics na trhu údržby letadel je kromě výhodné průběhové doby revize, lokality a zkušeností našich zaměstnanců, právě příprava řešení na míru, což naši zákazníci velmi oceňují. Velké poděkování patří všem našim zaměstnancům, kteří se na tomto náročném projektu podíleli,“ uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics. „Při příležitosti největšího veletrhu v oblasti údržby letadel MRO Europe, který se konal v letošním roce v Londýně, jsem rád, že jsme mohli dokončení tohoto dlouhodobého a významného projektu společně prezentovat,“ dodal Haleš.

„Díky tomuto projektu jsme navýšili kapacitu sedadel našich úzkotrupých letadel typu Airbus a přinesli našim zákazníkům nejlepší připojení k Internetu na trhu, což podporuje naše cíle – růst společnosti i zvyšování spokojenosti našich zákazníků,“ řekl Juha Ojala, viceprezident pro technický úsek letecké společnosti Finnair. „Pro úspěch takového projektu byla zásadní úzká spolupráce mezi týmy CSAT, Airbusu a Finnairu."

Modifikace kabiny a instalace bezdrátového připojení k Internetu probíhaly na letadlech typu Airbus A319, A320 a A321. Modifikace letadel probíhala od července 2017 do konce srpna letošního roku, postupně tak hangárem v Praze prošla téměř všechna letadla řady Airbus A320, která ve flotile finského dopravce jsou. Inženýři, avionici, mechanici a další specializovaní pracovníci pracovali na tomto projektu kontinuálně, v posledním roce dokonce až na dvou letadlech najednou. Jednalo se o velmi náročný projekt, samotná příprava trvala více než šest měsíců. Tým CSAT spolupracoval přímo s kolegy z Finnairu, Airbusu, ale i s dodavateli technologií a dílů – firmou ViaSat pro připojení k Internetu a společností Zodiac dodávající sedadla. Zástupci všech firem byli u několika zástaveb během realizace přítomni osobně.

Současně s přestavbou kabiny a instalací připojení probíhaly na letadlech také práce spojené s pravidelnou revizí letadla v rámci standardní těžké údržby tak, aby se využilo stání letadla co nejefektivněji. Během modifikace vzniklo i speciální video, které mohli návštěvnici veletrhu vidět na stánku CSAT nebo na kanálu YouTube, které si můžete přehrát po klepnutí na následující snímek.

Zaměstnanci CSAT pracovali na unikátních projektech již v minulosti, například jako první v kontinentální Evropě instalovali winglety Split Scimitar Winglets na letounech typu Boeing 737NG nebo upravovali winglety (Sharklets) na letounech typu Airbus A320.



Související fotky


Komentáře



petrp - nepřihlášený host (...42.239...)
12.11.2019 15:24

Prý je ve světě zájem o leteckou registraci OK. Já kdybych o tom rozhodoval. Tak bych to OK rovnou prodal. Dalo by se na tom jistě něco vydělat. Měli by jsme místo OK třeba nějaké 5F. Mě by to nevadilo v čem letím.

jen - nepřihlášený host (...14.232...)
11.11.2019 19:43
jan

pane boze, do ceho jsi dal dusi...

Jan - nepřihlášený host (...48.9...)
11.11.2019 14:06

1.psal jsem prima linka,jeste jednou prima linka s CSA,ktera uz neni...pokud by nebylo United,Delta,nově American..tak ano,,prima linka by do USA nebyla,protoze CSA do USA jiz nelita,muselo by se s mezipristanim v nekterem z vetsich mest.
2.Prudit znamena vymena nazoru nebo to zvysovani ega nad druhymi co jsem psal niz? Kazdy si vyklada vse po svem a pak se tu zbytecne pise xy komentaru,na kterych nemam zajem jen pro to,ze nekdo neunese jiny nazor?
3.CSA nepatrila mezi male aerolinie,mela bohatou flotilu nez ma ted,tak kde to vse zmizlo za penize lidi,jelikoz to byla statni aerolinie...jaaaj,divoke privatizace...
4.Blaboleni,chrochtal....jste zajimavy clovicek s dobrou mluvou,ktery neunese jine nazory a pise neustale komentare na kterych nema nikdo zajem,opakuji,ja od pocatku jen reaguji.Me stacilo napsat jen jeden nazor.
5.Proc se CSA potacela na hrane bankrotu je taky otazka do pranice,ze? Kristalove ciste vedeni,management a hospodareni samotnych CSA za ceny predrazenych letenek jsou taky z mnoha duvodu...proste kdo chce vic,nema nic...a tak to plati vsude a ve vsem,i u drivejsich CSA.A proc se stat zbavil statnich CSA? Ze by mezi poslednimi co se da jeste zpenezit,rozprodat,rozkrast? Dlouha debata ale kdo nechce chapat,nikdy nepochopi.....
Uz me to ale vazne nebavi,je detinske neustale tady psat komentare jen proto,ze nekdo neunese jiny nazor.
Takze mate ted plny prostor na xy dalsich,kde z druheho udelate naprosteho vola,ze neco tak nebylo nez si myslite.Napsal jsem komentar na samotnem zacatku a tim to konci.Kazdy si z prvniho komentare udela zaver sam,ale skutecnost je takova,kdyz uz se navazalo na samotne CSA,ze de facto nejsou...Sbohem.

Jen - nepřihlášený host (...14.232...)
11.11.2019 13:12
Pro Jana

1) a dneska se snad s čsa do ameriky podívám? resp. jak mám pochopit váš výplod, že nebýt delta a unitedu (a americanu), tak se s čsa do ameriky nepodívám?

2) no, prudíte trošku vy

3) No, ona ta bohatá flotila (pár boeingů, 4 airbusy, 4 atr) je spíše problém, než znak vyspělosti. to, jestli se lítá do USA (nebo ne) taky není znak vyspělosti. porovnejte taky tržní situaci - čsa lítala do USA v době, kdy se jednalo o regulovaný monopolní trh, a i pro aerolinku velikosti čsa mělo ameriku smysl lítat. dneska, kdy letenka do USA z evropy stojí pod 10 tisíc, je to ... hodně náročné, a pro malou aerolinku zcela nesmyslné.

ten zbytek blábolení jsem vskutku nepochopil.

mimochodem, masivní rozvoj (předpokládám, že v době, kdy čsa měla 50 letadel, jste chrochtal nejspíše blahem) byl jednou z prvotních příčin toho, že čsa se několik let potácela na hraně bankrotu, a v podstatě pokud by ji nekoupil TVS, tak už žádnou čsa nemáme.

Jan - nepřihlášený host (...80.25...)
11.11.2019 10:14

to MK.: reakce o CSA byla na A220 v diskusi s nekym jinym :-) a ta byla uzavrena.Jen vymena nazoru ;-) ale dekuji za Vas zajem se jaksi pridat :-)

Jan - nepřihlášený host (...80.25...)
11.11.2019 10:00

Vychazel jsem ze clanku E15,kde porucha nastala u Swiss a byl nasledny divert na Pariz.
Blbosti? To je Vas problem jestli jiny nazor je pro Vas blbost,pro me blbost reakce na reakci neni.Tot vse.

MK. (...84.252...)
11.11.2019 09:17
pro Jana

Prosim podivejte se, o co v tom problemu slo a jakym zpusobem se resi (a prosim udelejte to na nejakem webu, kde nepisou blbosti).

Ja vim, ze jste psal o CSA, nicmene clanek, pod nimz si piseme, je o CSAT, nikoliv o CSA :-)

Jan - nepřihlášený host (...80.25...)
11.11.2019 06:52

1.Tak je jasne,ze kazde letadlo se opravi a nejde po poruse do srotu,ze? Jde ale o princip...jako s MAX8 ;-)
2.Psal jsem o CSA,nikoliv o spojeni CSA Technics a majetkovem propojeni /jde o znacku CSA,zkuste cokoliv pod znackou,CSA by se velice rychle ozvala,ze? :-)
Respektuju Vas nazor,zadna urazka...

MK. (...192.13...)
11.11.2019 00:04
Pro Jana

Aniz bych chtel nejak reagovat na Vas svaty boj proti CSA, musim podotknout, ze Vas informace o letadlech Swissu neni aktualni.

https://www.planes.cz/cs/article/203770/swiss-dokoncil-inspekce-motoru-airbusu-a220-a-vratil-letadla-do-provozu

Co se tyce tradicnich spolecnosti, muzeme jen slzu zamacnout po Panam, Sabene nebo Swissairu.

Jinak CSA Technics neni v zadnem majetkovem propojeni s CSA.

Jan - nepřihlášený host (...176.220...)
10.11.2019 20:09

1. Aerolinky Swiss odstavily airbusy A220, které chtějí koupit i ČSA
Více na https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/aerolinky-swiss-odstavily-airbusy-a220-ktere-chteji-koupit-i-csa-1363329
....no uvidíme,pokud na jejich koupi dojde,jestli to nebude další šrot mezi šrot dnešní flotily :)
2.Nadávat a prudit? Koho? Proč? Nikde nevidim,myslíte ten můj názor na stav aerolinek CSA potažmo Smartwings? Nic jiného než realita ale ta se nesmí říkat nahlas,jáááj... :)
Za socíku? To je kde psáno? :)))
3. Facku dostal každá z nás,když se státní ČSA rozprodala a je jedno za koho....měl bohatou flotilu,B734,B735 po několika kusech,dokonce A310 který lítal na Newark /dnes pokud by nelítala United nebo Delta tak se přímo s ČSA nikdo do USA nepodívá,zdůraznuji přímá linka.To je taky fake? Kolik ještě skutečných věcí,hm? Co takhle výměna flotily za Airbus? Křištalově čistý obchod? :) nebo ČSA Holidays? Kde to všechno je dnes? Ano,to je ta facka všem lidem v ČR kdy se prostě ČSA rozebrala....a že to funguje jinde kolik let,kolik výročí? např. Lufthansa,British Airways,KLM,Iberia,Swiss,Aeroflot apod...
No nic,psalo by se donekonečna ale nemá to smysl...myslete si každé svoje,já to nikomu neberu,jen každý má právo na názor bez toho,aby si někdo nad někým zvyšoval své ego jaká dokonalost sama je a pak jen urážel,že? Mějte se Jene.

Celkem 14 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace