Třetí vážný incident na motorech letadel A220 během posledních tří měsíců donutil počátkem týdne společnost Swiss dočasně odstavit všech 29 strojů z provozu. Motory letadel byly podrobeny mimořádné, jednorázové boroskopické inspekci. K 17. říjnu se stroje postupně vrátily do provozu.
Chronickým problémům motorů Pratt & Whitney PW1500G se v minulosti nevyhnula ani společnost airBaltic, která je s 20 stroji A220-300 třetím největším světovým provozovatelem A220. V roce 2017 byla nucena všech tehdejších sedm letadel CS300 vyřadit krátkodobě z provozu a provést mimořádnou inspekci. Během prvních dvou let provozu, kdy počet letadel dosáhl 13 strojů, byla společnost, resp. výrobce motorů, nucen vyměnit 50 motorů, tj. téměř každý motor v průměru dvakrát. Společnost sama uvádí, že s letadly je spokojena a jakožto zahajovací zákazník varianty -300 nějaké problémy očekávala.
V souvislosti s problémy motorů letadel Swiss společnost airBaltic ujistila, že postupuje podle směrnice výrobce na kontrolu motorů a všechna letadla jsou v provozu. Lotyšská společnost upřesnila, že její letadla jsou osazena motory PW1500G jiné varianty, než je ta, kterou provozuje Swiss.
Swiss je s 29 letadly největším provozovatelem typu (viz obr. 3), následován Deltou s 25 letadly A220-100 a třetí airBaltic s 20 letadly A220-300. U leteckých společností je v provozu celkem 90 letadel A220. Delta má objednáno celkem 95 strojů (45x -100, 50x -300). (Foto: ATO, Bloomberg)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém