FAA nařídila inspekce Boeingů 737NG

  • 01.10.2019 13:00

Kromě dostatečně známých problémů s Boeingy 737 MAX se nyní objevil další problém s letouny řady 737. Tentokráte postihl letadla 737NG. Na několika letadlech 737NG byl detekován únavový lom v klíčovém uzlu, kde se křídlo připojuje k trupu (pickle fork). Přitom se jedná o součást, u které se předpokládala životnost celého letadla, tj. asi 95 tisíc cyklů (vzletů a přistání). U tohoto uzlu se nepředpokládalo, že by se v něm mohla objevit únavová prasklina. A co více, prasklina se podle všeho objevila také na stroji, který absolvoval pouhých cca 35 tisíc cyklů. Prasklina byla detekována na několika letadlech. Nebylo však zveřejněno, u kolika letadel byl tento defekt během inspekce zachycen, ani kterých konkrétních modelů se problémy týkají.      

Úřad FAA předepsal inspekce tohoto dílu a ohlášení výsledků. Boeing vydá provozovatelům instrukce během několika dní. Praskliny sice nepředstavují bezprostřední riziko pro provoz, pokud by však letadla létala bez kontrol dál, hrozila by katastrofa.

Tato zpráva je další z řady nepříjemných zpráv pro Boeing, jehož letadla 737 MAX jsou od 13. března celosvětově uzemněna po katastrofách letadel Lion Air a Ethiopian Airways. Před několika týdny prototyp nového letadla 777X neprošel závěrečnou tlakovou zkouškou, během níž z přetlakovaného letadla vyletěly nákladové dveře. Kvůli problémům motorů General Electric se přitom termín prvního letu 777X odsunul na počátek roku 2020. Firma má také potíže s nízkou kvalitou Boeingů 787 vyráběných v závodě v Charlestonu.  (Foto: WPTV.com)


Fotografie k článku



Komentáře



Filip - nepřihlášený host (...32.98...)
01.10.2019 18:07

V takom zložitom technickom odvetví, akým je letecký priemysel, sú chyby a problémy prirodzené. No je dôležité si uvedomiť, aké sú to chyby a kde majú pôvod, čím boli spôsobené. Obávam sa, že niektoré chyby, ak nie väčšina, tak majú zárodok v hesle: kvantita nad kvalitou v prípade firmy Boeing. B737NG by mal byť navrhnutý filozófiou FAIL-SAFE, takže okolitá konštrukcia v blízkosti tej porušenej by mala byť schopná preniesť pôsobiace zaťaženia, no len do určitej miery a času. Popravde v rámci nosnej primárnej konštrukcie by k objaveniu únavovej trhliny teoreticky nemalo ani dôjsť.

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace