Lufthansa přemístí svá historická letadla Constellation Starliner a Ju-52 k uskladnění do Brém

  • 10.09.2019 17:00

Lufthansa se rozhodla přemístit své historické letouny Lockheed L1649A Starliner a Junkers Ju-52 k uskladnění do Brém. Následně představenstvo společnosti rozhodne, jaký bude další osud obou ikonických letadel.

Přeprava Lockheedu z amerického Auburn byla zahájena 8. září a do Brém dorazí 5. října. Ju-52, který je uskladněn v Hamburku, vyrazí v rozebraném stavu na nákladních vozech do Brém 17. září. Oba letouny jsou majetkem společnosti Deutsche Lufthansa AG a mají majetkem společnosti zůstat i nadále.

Constellation Starliner byl v Auburn rozebrán a trup, křídla a motory budou přepraveny nákladními vozy do přístavu Portland. Tam bude shromážděno celkem 200 kontejnerů s částmi letadla, které pak budou lodí putovat do přístavu v Brémách. Loď opustí Portland 18. září a 5. října dorazí do Brém, kde budou kontejnery uskladněny.

Dne 4. září 1958 otevřela Lufthansa těmito letouny spoje do New Yorku se svou legendární první třídou Senator. Lufthansa na těchto linkách provozovala celkem čtyři stroje Lockheed L-1649A Starliner a nabídla tak úroveň služeb, které v té době neměly na severoatlantických linkách konkurenci. Letadlo představovalo vyvrcholení éry pístových letadel. Prvním provozovatelem rekonstruovaného stroje byla společnost TWA. Letounů této verze bylo vyrobeno 49, přičemž TWA provozovala od roku 1957 celkem 29 strojů. S historií a rekonstrukcí stroje je možno se seznámit zde.

Junkers Ju-52 (D-AQUI) vyrobený v roce 1936, vykonal svůj poslední let v srpnu 2018. Letoun byl provozován organizací Deutsche Lufthansa Berlin-Stiftung (DLBS). Lety byly vloni zastaveny vzhledem k nákladům na údržbu letadla v letuschopném stavu a z obav o bezpečnost cestujících. V lednu Lufthansa zastavila finanční podporu projektu. Letoun pro 16 cestujících létající v historických barvách Lufthansy přepravil od roku 1986 do roku 2018 na vyhlídkových letech přes 10 000 platících zákazníků.

Představenstvo společnosti rozhodne, jaký bude osud obou letadel a kde budou letadla případně vystavena.  (Foto: Lufthansa, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



M.C. - nepřihlášený host (...176.82...)
12.09.2019 19:10

MK
Tak jo, dobrá :-)

MK. (...192.13...)
11.09.2019 18:04

Jenze Lufthansa jim rikala "SuperStar" - viz. obrazek dole na strance superstar.lufthansa.com/en/history.html

Takze bud jim muzeme rikat dle nazvu pridelenemu vyrobcem a nebo nazvu pridelenemu provozovatelem. Predpokladam pritom, ze Lufthansa vi sama nejlip, jak jim rikala.

Oboji bude spravne :-) Me vic sedi to same, co Tobe, tak jsem vyuzil "moci uredni" a prepsal jsem to :-) Uvidime, zda me kolegove vytahaji za usi.

M.C. - nepřihlášený host (...176.82...)
11.09.2019 16:15

M.K.
Michale, řeč je o L-1649 Starliner a tak by se to také mělo nazývat. Všude. Jinak je to šíření nesmyslů, kterých je internet plný a běhá to stále dokola. V dnešní době se bohužel nehledá pravda, ale hledá se stejný názor :-/ Odborný server by měl jít příkladem :-T

MK. (...113.219...)
11.09.2019 13:10

Milane kdybys kliknul na ten odkaz ve vete "S historií a rekonstrukcí stroje je možno se seznámit zde.", zjistil bys, ze jmenem SuperStar nazvala ten letoun sama Lufthansa. Proto to pravedpodobne autor pouzil a proslo to pred editora.

Nicmene s ohledem na to, ze cast textu je o typu a nikoliv jen o kusech Lufthansy, tak jsem nahradil oznaceni SuperStar oznacenim typu, tj. Starliner.

M.C. - nepřihlášený host (...48.40...)
10.09.2019 21:01

Kdo píše tyhke cancy? Lockheed L-1649 byl Starliner, žádná Supr Stár!
Asi si to pletete s tímhle :-D
cs.m.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesko_Slovensk%C3%A1_SuperStar

Celkem 5 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace