Which? zveřejnila studii problematických společností a linek a z hlediska zpoždění. Thomas Cook dopadl nejhůře.

  • 13.07.2019 17:00

Britská organizace Which?, která se již přes 60 let stará o ochranu zájmů zákazníků, zveřejnila studii vývoje leteckých zpoždění u letů z/do Velké Británie za posledních pět let. Na rozdíl od organizace OAG, která zveřejňuje své ratingy podle kritéria 15 min. zpoždění, Which? se zaměřila na délku zpoždění a konkrétní linky, kde se cestující může nejpravděpodobněji obávat citelného zpoždění.

Závěr je jednoznačný a nepřekvapí. Dochvilnost letecké dopravy se výrazně zhoršuje. V roce 2018 bylo 6,2 % letů z/do Británie zpožděno o více než hodinu, a to proti 4 % v roce 2014. Další zhoršení je na obzoru.

V roce 2018 byla nejhorší (velkou) společností na letech z/do Británie Thomas Cook, u níž 11,5 % letů přistálo se zpožděním přes hodinu. V roce 2014 to bylo 7 %.  Podobný trend vykázaly easyJet (8,7 %), TUI (8,1 %) a Ryanair (7,8 %), u nichž je nárůst zpoždění v délce přes hodinu výrazný. Jsou i výjimky, jako je společnost Jet2, která přes silný nárůst počtu letů dokázala dochvilnost zlepšit z 5,9 % v roce 2014 na 5,3 % v roce loňském. Dobře dopadly také British Airways.   

Which? označilo za nejhorší linku Stansted - Dalaman (Turecko), kde má zpoždění přes hodinu přes ¼ letů. Společnost Thomas Cook paradoxně bránila svůj výsledek tím, že na rozdíl od jiných společností zrušila na tomto spoji méně letů. Dalším výjimečně problematickým spojem je Liverpool – Malpensa, kde je rovněž takřka ¼ letů zpožděna o vice než hodinu. Ryanair to odůvodňuje problémy se službou řízení letového provozu.

Dalších šest nejproblematičtějších linek operuje Ryanair ze Stanstedu, který je z britských letišť z hlediska zpoždění nejhorší a 10 % letů odbaví ze zpožděním okolo 30 min. Ryanair situaci komentoval s tím, že řídící letového provozu ze Standstedu a Lutonu jsou mobilizováni na výpomoc letištím Heathrow a Gatwick.

Britský regulátor CAA uvádí, že organizace vzdušného prostoru Británie se od 50. let v podstatě nezměnila, což způsobuje růst zpoždění. Vláda se sice zavázala s tím něco udělat, ale první fáze modernizace nebude dokončena do roku 2025. Situace se proto s rostoucím provozem bude dále zhoršovat.  (Foto/grafika: Which?, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



jirp (...154.71...)
14.07.2019 07:35
Smartwings

Jeste stesti, ze ta studie nepokryva Cesko. To by jim CSA a Smartwing vylezly z grafu!

Celkem 1 záznam

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace