6. dubna jde po několika menších odkladech nové letiště v Istanbulu do plného provozu. Lety na Atatürkovo letiště byly zastaveny 6. dubna v 02:00. Následuje 12hod. období, kdy se nebude létat ani na stávající ani na nové letiště, a kdy bude probíhat kritická část stěhování i reorganizace vzdušného provozu.
Celého víkendu využijí Turkish Airlines k mamutímu stěhování, při kterém se přemístí na nové letiště celkem 10 tis. kusů letištního zařízení o hmotnosti 47 tis. tun. Stěhování by se mělo stihnout během 45 hod. a bude v něm účinkovat 707 nákladních automobilů. Po dobu stěhování budou pro běžný provoz uzavřeny některé hlavní ulice v Istanbulu.
Výstavba nového letiště trvala přes 4 roky a nyní je předáváno do provozu se dvěma vzletovými drahami z celkem šesti plánovaných. Kapacita letiště v jeho stávající podobě je 90 mil. cestujících ročně.
Nové letiště v Istanbulu je po 20 letech prvním velkým novým letištěm v Evropě, které je uvedeno do provozu. (Foto: Reuters, Anadolu, planes.cz)
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
V příspěvku se píše o dvou drahách. Ve skutečnosti jsou tam nyní dráhy čtyři (dva páry drah vzdálených jen asi 210 m). FR24 má na letišti slabé pokrytí, takže odkud/kam se létá nedokážu poznat. Nevíte někdo, jestli budou současně používané vždy jen dvě dráhy, nebo to bude jako na CDG, kde se na vnějších přistává a z vnitřních vzlétá?