Deník New York Times přinesl zajímavou animaci, která ukazuje dynamiku, s jakou 737 MAX od pondělí 11. března do středy 13. března v jednotlivých oblastech postupně opouštěl nebe a kde. Po nedělní katastrofě Ethiopian Airlines ET302 jako první reagovala v pondělí zákazem Čína, jejíž letecké společnosti jsou zároveň mezi největšími uživateli 737 MAX. Po Číně následovala Indonésie a pak se domino zastavilo až ve středu, kdy v podstatě 737 MAX stále ještě provozovala jedině Kanada a USA.
Ve středu nejprve zakázala lety 737 MAX Kanada, těsně následována „nouzovým příkazem“ prezidenta Trumpa, který nařídil americké FAA letadla uzemnit. Animace zachycuje stav v pondělí ráno, pondělí večer, úterý ráno, ve středu ráno a středu odpoledne. Modře jsou vyznačeny v danou chvíli provozované lety, žlutě uzemněné oblasti. (Infografika: New York Times)
Další obrázek pak ukazuje, kde létal 737 MAX nejčastěji a u kterých leteckých společností. Měřítkem pro zařazení do grafu bylo minimálně 40 pravidelných letů týdně.
Ono to totiž není 8600 letů za den, ale za týden. Aspoň podle The New York Times. To už pak vychází rozumná čísla.
Dost dobře nechápu, jak by necelých 400 letadel mohlo vykonat 8.600 letu denne...
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Opraveno. Díky.