Emirates mění strategii. O osudu A380 bylo rozhodnuto, zbývá vyřešit spolupráci s flydubai.

  • 19.02.2019 13:00

Jak známo, Emirates redukovaly objednávku nových Airbusů A380 a objednaly letadla A330neo a A350. Jedná se o velmi radikální změnu struktury letadlového parku, ke které nevyhnutelně společnost přistoupila proto, aby měla správný letadlový park pro svou strategii. V nedávné době také Emirates opakovaně mluvily o rozšíření svých aktivit v oblasti 8hodinových letů a je jasné, že Emirates prohloubí svůj záběr na Afriku. Afrika je bezesporu perspektivním, rychle rostoucím trhem, který není silně obsazen ani místními hráči a zatím ani světovou konkurencí.

Zatímco A350 je perfektním řešením pro doplnění A380 nebo náhradu A380 na dálkových linkách, A330-900 je právě tím letadlem, které bude přednostně obsluhovat 8hodinové lety tam, kdy je kapacitně neefektivní použití letadel A380 nebo Boeing 777. Změna letadlového parku nyní dovolí Emirates obsluhovat efektivně daleko menší letiště, než tomu bylo dosud, a dopravovat cestující z těchto míst do svého hubu nebo nabízet přímá spojení z bodu do bodu.    

Nasazení letadel menší kapacity pro lety na kratší vzdálenosti směřující na menší letiště nevyhnutelně vyvolává otázku koexistence Emirates a flydubai. Tím spíše v situaci, kdy obě společnosti mají stejného majitele. flydubai již nyní obsluhuje svými Boeingy 737 velmi hustou síť destinací (viz obr). Někteří lidé vnímají, že mezi Emirates a flydubai existuje „zmatení brandů“, kdy někteří cestující očekávají od flydubai typ servisu, jaký nabízí Emirates. Také proto by dávalo smysl provozovat konsistentní „feeder network“ pod jediným brandem a jediným standardem kvality služeb. S rozvojem regionální sítě Emirates bude také v daleko větším měřítku docházet k překryvu obou sítí. Pokud Emirates a flydubai své úsilí integrují a koordinují, mohou vyhrát celý trh v této oblasti.   

Je takový scénář realistický? Minulý rok v červenci to již naznačil generální ředitel Emirates, když prohlásil, že „obě společnosti mohou udělat lepší práci pro akcionářskou hodnotu, budou-li pracovat společně spíše než odděleně“.

Emirates tedy dokonale zamíchaly karty. Zjevně existuje nová strategie rozšířit a upevnit vedoucí postavení Emirates v regionu. K tomu je nutné mít odpovídající letadlový park, neboť kombinací letadel A380 a Boeing 777 toho dosáhnout nelze. Jinými slovy, rozhodnutí Emirates redukovat objednávky Airbusu A380 má jen málo co do činění s letadlem samotným, ale více s novou strategií. A pokud Emirates expandují na „tenčí“ regionální linky (a proč by jinak kupovaly A330neo), pak nevyhnutelně musí vyřešit spolupráci s flydubai. (Foto: flydubai, Emirates, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace