Cathay Pacific v rámci novoročního výprodeje omylem prodávaly letenky na let z Vietnamu do New Yorku v první třídě za 675 USD místo obvyklých 16 000 USD. Společnost se však k tomuto omylu postavila chlapsky, prodané letenky rušit nebude a všem, kteří si letenky koupili, navíc popřála šťastný nový rok.
Chybu objevil a publikoval blogger Gary Leff z New Yorku. Zároveň varoval zájemce, aby si okolo těchto letenek nekupovali zájezdy nebo hotel, neboť letenka může být společností zrušena. Cathay Pacific odmítly sdělit, kolik cestujících učinila šťastnými.
Další blog, One mile at a Time, našel zpáteční letenky první třídou Hanoj-Vancouver za 988 USD. China Morning Post pak dohledala 11 cestujících, kteří za 18 letenek zaplatili 22 tis. GBP, přičemž jejich ceníková cena odpovídá 540 tis. GBP.
Podobnou chybu udělaly Singapore Airlines v roce 2014 a Hong Kong Airlines v roce 2015. V obou případech společnosti dostály svým závazkům vůči cestujícím. United Airlines v roce 2015 ale zrušily stovkám cestujících letenky, které byly prodány za chybnou cenu 100 USD. United své rozhodnutí obhajovaly tím, že omyl byl způsoben třetí stranou - dodavatelem softwaru. (Foto: Cathay Pacific, EJ Insight, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Akorát se to stávalo v dobách "asociálních", to znamená šíření takové zprávy chvíli trvalo. A protože ti šťastní byli asociálové, byli rádi, že mají, co nakoupili. Zato neměli vůbec potřebu to veřejně vytrubovat do světa. Rozhodně ne dříve, než ty letenky proletěli. Takže např. Lufthansa měla na podzim 2010 minimálně dva dny (!) letenky v nejvyšší a tím pádem nejdražší business třídě "J" po Evropě za 10% původní ceny. Prostě jim zmizela jedna nula na konci Mileage Run jako z učebnice...