Sibiřský výzkumný ústav S.A. Čaplygina testuje létající laboratoř Jak-40LL. Jde o přestavbu původního letadla Jak-40, které je však místo trojice původních a velmi žíznivých motorů Ivčenko AI-25 poháněno dvěma motory Honeywell TFE731-5B. Letadlo má také zcela nové kompozitové křídlo opatřené winglety, soudobou avioniku, atd. Novosibiřský institut se dlouhodobě specializuje na tento typ projektů. Institut již vyvinul a letos předal Rostechu do sériové výroby letoun TVC-2DTC, což je hluboce modernizovaná verze legendárního An-2. Zákazníkem přestavby Jaku je Ministerstvo průzkumu a obchodu, a to v rámci programu vývoje malého tryskového dopravního letadla pro místní linky. Ministerstvo řeší náhradu za dosluhující stroje sovětské výroby tam, kde je lze těžko nahradit některými z existujících letadel.
O verzi nebudu polemizovat, jen jsem ji nikde nenašel....Jak-40LL byl náš OK-020 VZLÚ, ale chtěl bych dodat že původně to je to bývalý OK-FEI dodaný Československým aeroliniím v roce 1975
rh-plus.cz/lite/data/fotografie/OK-FEI.jpg
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ten modernizovaný Jak-40 vypadá moc hezky!
Jen teda nic proti, ale Honeywell ho mohl opatřit většími motory - takhle to vypadá, jak kdyby Bombardier Glex opatřili motory z letounu Raytheon/Beechkraft Premier či z Cessny C510 Citation Mustang...