Czech Airlines Technics zahájily zimní sezónu údržby letadel a otevřely nový hangár

  • 25.11.2018 09:00

Společnost Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Letiště Praha, v tomto týdnu zahájila další sezónu údržby a oprav letadel a slavnostně otevřela nově vybudovaný hangár S pro traťovou údržbu.

„Společnost postupuje podle dlouhodobé strategie, kterou jsme nastavili a která se zaměřuje na rozvoj všech čtyř hlavních divizí služeb – těžké údržby, traťové údržby, údržby komponentů i podvozků. Ekonomické výsledky i zájem o vysoce kvalitní služby ze stran aerolinek potvrzují, že je nastaven správný směr. Investice do výstavby nového hangáru, speciálních strojů, IT technologií, podvozkových sad, ale i do vybavení další stojánky pro těžkou údržbu jsou klíčové pro zvyšování konkurenceschopnosti na trhu údržby letadel,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva společnosti Letiště Praha, a. s., která je akcionářem CSAT. „Za několik let se nám podařilo transformovat společnost do plně nezávislé organizace, které nabízí komplexní služby celé řadě významných zákazníků,“ dodal.

Nový hangár pro traťovou údržbu je umístěn v bezprostřední blízkosti hlavního hangáru F. Je primárně určen pro provádění nižších stupňů údržby letadel a lze do něj umístit jedno letadlo typu Boeing 737, Airbus A320 Family nebo ATR. Stavba hangáru byla zahájena v září 2017 a dokončena na jaře letošního roku. Po kolaudaci a schválení provozu Úřadem pro civilní letectví byl nový hangár postupně zaváděn do provozu. Během náročné letní sezóny tak již úspěšně prošel zkušebním provozem a nyní byl slavnostně otevřen.

„Traťovou údržbu letadel se snažíme rozvíjet v České republice, ale i na Slovensku, kde působíme také. Na letišti v Praze poskytujeme naše služby více než 85 % leteckým společnostem a důležitost tohoto segmentu pro CSAT potvrzuje i nově otevřený hangár. Tyto služby poskytujeme širokému portfoliu zákazníků od pravidelných a nepravidelných letů až po vládní lety. V tomto segmentu se také staráme o mnoho typů letadel – úzkotrupé i ty široktrupé,“ sdělil Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics.

K dalším aktivitám Czech Airlines Technics patří možnost otevření stanice s mechaniky CSAT mimo Českou republiku nebo tým, který je připraven odletět do destinace kamkoli po světě a vyřešit případný technický problém na místě.

Díky přesunu traťové údržby do vystavěných prostor se mohla rozšířit i kapacita těžké údržby letadel, která tvoří téměř polovinu tržeb Czech Airlines Technics. V hangáru F otevřeného v 60. letech je provoz aktuálně koncipován pro pět standardních linek pro těžkou údržbu a na lince šesté probíhají drobnější údržbové práce. „Počet linek těžké údržby jsme za poslední čtyři roky rozšířili ze tří linek na současných pět. I přes toto navýšení máme kapacitu hangáru téměř celou vyblokovanou až na několik let dopředu. V dlouhodobém horizontu tak plánujeme výstavbu dalšího hangáru s cílem provádění těžké údržby jak pro úzkotrupá letadla, tak i pro širokotrupá letadla,“ nastínil plány Haleš.

V době, kdy nebude hangár S využitý pro traťovou údržbu, lze provádět méně náročné práce i v rámci těžké údržby.

Za loňský rok provedli pracovníci přes 120 těchto revizí pro celou řadu aerolinek. Do budoucna plánuje společnost další investice do nových prostor, nákupu podvozkových sad nebo do certifikací na další typy letadel.

Autor: CSAT



Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace