Horký podzim Ryanairu

  • 18.10.2018 16:00

Minulý týden se prezidenti Evropské asociace pilotů setkali ve Vídni a konstatovali, že ohlášené uzavření bází Ryanairu v Eindhovenu a Brémách a snížení stavů základny v Holandsku je agresivním krokem ze strany Ryanairu, který jen dále zhorší již tak vyostřené vztahy mezi managementem a zaměstnanci. Uvedli, že některými skupinami je uzavření základen chápáno jako odveta za prosazování odůvodněných zájmů zaměstnanců a ve své podstatě přijímano jako vyhlášení války. Prezident asociace Dirk Polloczek vyzval management Ryanairu, aby změnil svůj konfrontační a kontraproduktivní přístup. Podobné vyhlášení zaznělo i od Martina Lochera, prezidenta odborů Vereinigung Cockpit (VC) a Arthura van den Hudding, prezidenta Holandské asociace pilotů VNV. Zdá se jasné, že pokud budou báze 5.11. skutečně uzavřeny, velmi pravděpodobně to otřese fungováním celé sítě Ryanairu. Ryanair před několika dny snížil odhad svých hospodářských výsledků na tento rok o 12 %. Příští rok končí manažerský kontrakt kontroverzního šéfa aerolinek Michaela O´Learyho a je otázka, zda v dané situaci budou mít obě strany zájem na jeho prodloužení.


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



Jarda - nepřihlášený host (...143.232...)
20.10.2018 09:42

Dominik: Uzavřete báze přece neznamená zrušení letů a uvolnění kapacit pro konkurenci. Jen se let operuje odjinud a je jinak naplánován.
Takových přesunu bazí už v historii bylo a lety zůstaly.. I u té konkurence.

MichalC (...17.10...)
19.10.2018 09:48
Ryanair vs všichni

Obávám se, že jde o jasné manažerské selhání. Není dobře možné zároveň válčit s odbory, cestujícími, být ve sporu s Evropskou komisí, službami řízení letového provozu, retroaktivně měnit smluvní podmínky přepravy a útočit na každého okolo...akcionáři to mohou tolerovat, pokud jsou výsledky. A zákazníci pokud Ryanair létá spolehlivě a za dobré peníze. Ale pokud to vede ke snížení výhledu výsledků o 12%, akcionářům může dojít trpělivost. Důvěru cestujících mohou zase podminovat stávky nebo i jen jejich riziko. Zavírání bází samo o sobě může být racionální, protože Ryanair prostě musí být nákladově efektivní. Ale to už dnes asi jen málokoho zajímá.

Dominik - nepřihlášený host (...135.106...)
18.10.2018 20:22
Ryanair vs personál

Nejde mi do hlavy, proč Ryanair zavírá báze a přitom chce rozšiřovat letku k 600 letadlům do roku 2024. Zřejmě je to zastrašovací taktika, ale nejsem si jistý jak to plánují do budoucna takto praktikovat, zvláště když na tyto místa s chutí pravděpodobně skočí jiné lowcosty jako například rozpínající se Wizzair...každopádně jim přeji vše nejlepší a ať tyto problémy co nejdříve vyřeší. Je to v zájmu všech. Pilotů, palubního personálu a především i nás cestujících.

Celkem 3 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace