Suchoj do roku 2030 prodá 345 Superjetů SSJ100

  • 10.07.2018 00:00

Divize civilních letadel Suchoj plánuje prodat do roku 2030 celkem 345 Superjetů 100. Většina letadel přitom zůstane u domácích provozovatelů, přičemž export se orientuje zejména na jihovýchodní Asii a Latinskou Ameriku. V letošním roce dodá Suchoj zákazníkům 30 letadel, takže projekce 345 letadel do roku 2030 se jeví realistickou. Suchoj Superjet čekají některé drobné úpravy aerodynamiky, zejména aplikace „subreletů“ na konci křídel. Těmito úpravami se má dosáhnout snížení spotřeby o 3 %. Firma také připravuje další úpravy, které zvýší kapacitu SSJ100 na 110 cestujících a dovolí operovat z letišť s nadmořskou výškou 4000 m a při teplotách nad 50 °C. To by mělo usnadnit přístup na cílové zahraniční trhy. Kromě Superjetu 100 bude vyvinuta také regionální varianta Suchoj SSJ75 (s kapacitou 75 cestujících) a „ruská“ verze Superjet SSJ100R, kde komponenty západní provenience budou nahrazeny domácími. S touto verzí se počítá pro export do Iránu, ruskou armádu a bezpečnostní složky. Kromě motorů PowerJet SaM146 mají být pro SSJ100 k dispozici také domácí PD-10, které vzniknou jako derivát motorů PD-14 vyvíjených pro MC-21. Západním zákazníkům dodal Suchoj celkem 29 letadel, z nichž 22 pro mexický Interjet a 7 irskému CityJet, přičemž oba provozovatelé dostanou ještě po 8 strojích. CityJet má opci na dalších 16 letadel. Letos již Suchoj předal 21. letadlo SSJ100: 8 Aeroflotu, 7 pro Jamal a 4 pro Azimuth. Do zahraničí pak byl dodán jeden stroj irské CityJet a jeden thajskému královskému letectvu.


Fotografie k článku



Komentáře



Jan - nepřihlášený host (...76.254...)
11.07.2018 11:39
Reality check 2

Pre MichalC: Michal som rád za tvoj názor, lebo hlavne o tom má byť forum. Dodávky ktoré sú spomenuté nižšie v roku 2018 sú všetko dodávky priamo zo SCAC-u v Ruskej federácii plus mašina pre Royal Thai air force. SJI Benátky dodal tento rok len jedno lietadlo EI-FWG, ktoré bolo takmer jeden rok odparkované v Benátkach, EI-FWH je tam už viac ako pol roka. Interjet má v Benátkach viac ako dva roky 3 lietadlá, ktoré neprevzal a SJI ich už odparkoval do rohu pred ich hangár, kde si ich môžeš prezrieť. ,,Oficiálne" sa o nich ešte stále rokuje. Ak by si mal možnosť zájdi si na Žhukovsky a tam si môžes prezrieť takmer všetky SSJ odparkované na ploche, ktoré čakajú na svoj ďalší osud. Takže by som trochu upresnil článok : vyrobené nerovná sa dodané a prevzané zákazníkom. Uvidíme čo osud tomuto projektu prinesie.

MichalC (...135.37...)
10.07.2018 23:30
Reality check

Realita je takova, ze Suchoj produkuje kolem 30 letadel rocne. Takze cil 345 letadel zjevne nerealny neni. Produkce Superjetu je tudiz poctem vyrobenych kusu na urovni CSeries (nebo dnes A220) a daleko vyssi nez E2. To nejsou keci ale faktta, ktera si muze kazdy overit. Pokud jde o ztratovost projektu, pak pripominam, ze ztratovy byl Bombardier (proto je dnes Airbus), ztratovy byl Embraer (proto bude prevzat Boeingem) a ztratovy je Mitsubishi MRJ. Ztratovy je mimochodem take projekt A380 i Boeing 787. To jsou take fakta.

yango - nepřihlášený host (...197.250...)
10.07.2018 20:16

Jan: Samozrejme s Tebou plne súhlasím, že sú to hlavne veľkohubé kecy a realita je iná. Ale kto to nesleduje trochu bližšie, tomu to nevysvetlíš. Kašli na to, nech si každý verí, čomu chce, čas ukáže. Sám som veľmi zvedavý. Ak budú do tak stratového projektu Rusi ochotní aj naďalej pumpovať ďalšie a ďalšie miliardy, tak sa môže stať zázrak a motyka vystrelí. Ale bude to fakt zázrak.
P.S.: S obdivom sledujem, ako Egypťania odolávajú sprostému ruskému vydieraniu. Držím im palce, aby sa nedali zlomiť.

Jan - nepřihlášený host (...76.254...)
10.07.2018 11:02
Zbožné prianie

Po prečítaní tohto článku som mal pocit, že sa jedná a čisto reklamný oznam. Realita je úplne iná.

Celkem 4 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace