A380 míří do šrotu

  • 09.06.2018 09:00

První dvě A380 původně létající u Singapore Airlines, které byly před 10 lety senzací, míří pomalu do šrotu. Společnosti Dr.Peters Group se totiž ani po roce úsilí nepodařilo tato letadla udat novým zájemcům. British Airways odřekly kvůli nákladům na přestavbu a pro Dr.Peters by byl obchod tak jako tak nevýhodný, protože BA potřebovaly letoun až v roce 2021. Další parkování obou A380 na letišti Tarbes a jejich konzervace do roku 2021 by byly příliš nákladné. Další zájemce, IranAir, odpadl v důsledku protiíránských sankcí a charterová HiFly se stále nedobrala k dostatečně atraktivnímu podnikatelskému záměru. Z tohoto důvodu budou letadla, která jsou v podstatě nová (z hlediska průměrné doby života dopravních letadel), rozebrána na náhradní díly a zbytek skončí ve šrotu. Původní katalogová cena A380 byla 250 mil. USD, stávající katalogová cena A380 je 445 mil. USD. Odhaduje se, že cena komponent, které se podaří prodat, bude 80 mil. USD, přičemž o díly je jednoznačný zájem. Konečné řešení bude schváleno fondem Dr. Peters 28. června. U Dr.Peters za několik týdnů „přistanou“ další dva stroje od SIA a ještě pátý od nejmenovaného provozovatele z Dálného východu. Zdá se, že pátý stroj nakonec najde cestu k Hi Fly a Dr.Peters Group naznačuje, že na dva stroje zájemce najde. Airbus SE získal na A380 celkem 331 objednávek a zákazníkům dodal 226 letounů. Celkem by tedy měl dodat přinejmenším 105 letadel. Nicméně lze předpokládat, že některé z těchto objednávek jsou již mrtvé.


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Petr (jiny) - nepřihlášený host (...11.119...)
11.06.2018 18:46

No jo, point to point ... až bude něco létat z Prahy do Johannesburgu přímo, tak samozřejmě poletím tím. Do té doby dám přednost AirFrance nebo Emirates s 380kou; spí se v ní mnohem lépe, než v 330kách i 777kách, které jsem zkusil u jiných aerolinek, o 340kách ani nemluvě.

Chci říct, o point-to-point se mluví, jak tomu jako dávají všichni přednost, ale dokud nebude mít Praha point-to-point s většinou světa, tak je to jen teorie. A nemyslím, že Praha je nějaká výjimka na seznamu letišť, která point-to-point nemají.

Samozřejmě Singapore je zase někde jinde, až tak daleko to nezobecňuji...

Petr - nepřihlášený host (...61.86...)
10.06.2018 20:24
Protiíránské sankce v praxi

... aneb jak se střelit do vlastní nohy

MartinSn (...183.6...)
10.06.2018 14:40

Ano ano, aby se provoz vyplatil, letadlo musí být téměř plné. + Je to celkem žrout paliva, údržba také nestojí málo, může jen na některá letiště která jsou tomuto typu přizpůsobena. Je to prostě obr, dnešní trh se orientuje spíš na point to point cestovatele.

Zlámalík (...82.168...)
10.06.2018 00:03

Obávám se, že je to moc drahé. Asi je potřeba sehnat hodně lidí, aby se let zaplatil, což se líp udělá u dvou letů s něčím menším (holt jeden let odřeknu), než z touto obludou, která se rozpůlit nedá. Ale třeba nemám pravdu.

RomanK (...244.117...)
09.06.2018 16:41

Proč to nechtějí provozovat?

Celkem 5 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace