Dilema pro Boeing 797NMA

  • 11.03.2018 08:30

Boeing řeší nečekaný problém při definici svého revolučního Boeingu 797NMA. Dvouličkový Boeing 797NMA míří na 220 až 270 cestujících a dolet 5000 nm (9200 km). Odtud tedy NMA (new middle-of-market aircraft). Letadlo má být mimořádně úsporné a pohodlné pro cestující, a to především díky svému eliptickému trupu. Toto vpravdě revoluční řešení sice preferují americké společnosti, zato narazilo u asijských zákazníků. Rozdíl spočívá v tom, že na Dálném východě jsou větší požadavky na dopravu nákladu, než je tomu ve zbytku světa. Zatímco americké společnosti chtějí typicky zavazadla +5 t, asijské zavazadla +10 t. Boeing se v minulosti ve specifikacích jednoznačně orientoval na požadavky velkých amerických společností, to ale vzhledem k posunu dynamiky na asijské trhy již není praktické. Názor asijských zákazníků není radno ignorovat. Není ale také jednoduše možné zahodit přednosti eliptického trupu. Případné zvětšení letadla s cílem uspokojit asijský názor by znamenalo růst nákladů, což je také špatné řešení. A otálet nelze, Airbus je již aktivní s nabídkou A321LR. Podle původních předpokladů měl 797 zahájit komerční provoz v roce 2024 nebo 2025.

autor: Michalc


Fotografie k článku



Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace