Generální konstruktér závodu Il Nikolaj Talikov poodkryl na leteckém veletrhu v indickém Bangalore plány na výrobu modernizované verze turbovrtulového regionálního letadla Il-114-300. Části trupu mají zpočátku pocházet z uzbeckého Taškentu, křídlo bude vyráběno ve voroněžské letecké továrně a finální montáž bude probíhat v luchovické továrně, kde se vyrábí stíhačky Mig-35. První letadlo má vzletět v roce 2018, se sériovou výrobou letadel s motory TB7-117SM závod počítá od roku 2021. V roce 2023 chce začít používat motory TV7-117ST, shodné s vojenským letadlem Il-112V. Montáž má dosáhnout tempa 12 letadel za rok, celkovou poptávku odhaduje výrobní závod na 300 letadel. Předchozí model, dvaapadesátimístný Il-114-100, byl do uzavření taškentského závodu v roce 2012 vyroben v počtu 20 letadel, u Uzbekistan Airways však létá s motory Pratt&Whitney.
ad An148 z třiceti vyrobených v Rusku jich u aerolinek létá 8, 5 u Angara a 3 u Saravia, to mi nejpřijde jako nějakej extra úspěch.
Ad DH8-400 myslím, že už jenom současný kurz rublu by tu výrobu učinil naprosto neekonomickou, většina částí a komponentů by se stejně dovážela z celého světa.
jj, po zavedení protiruských ekonomických sankcí Kanadou to celé padlo. a vypadalo to nadějně.
An-148 po počátečních problémech létá (na místní poměry) celkem spolehlivě.
na druhou stranu po zkušenostech který udělaly ruský společnosti v devadesátých letech s novými ruskými letadly od An140, 148, tu 204 po Il96 tak budou preferovat osvědčený západní stroje.
A teď jsem si vzpomněl, že se jeden čas uvažovalo o výrobě DHC8-400 v Rusku, al ez toho předpokládám, že sešlo.
mysli na to, že když v polovině devadesátých let nebyla nejmenší potřeba nahrazovat An-24, kterých letuschopných a nevyužitých stála plná letiště, dneska je potřeba záměny zvyšků 45-letých veteránů víc než akutní. a ATR do sibiřských válečných podmínek není to nejvhodnější letadlo.
to ale nemění nic na tom, že zájem vyrábět cokoli civilního kromě SSJ a Mi-8 v Rusku není.
Myslím, že srovnávat L410 s MA60 a Il114 je pro Turbolet trochu urážlivé, minimálně na rozdíl od ostatních dvou typů je to provozem osvědčená konstrukce u které díky jejímu rozšíření zná většina světa. U L-410 mi přijde že má na víc, akorát současný LET se orientoval pouze na jednoho zákazníka a podcenil marketing v ostatních částech světa.
MA60 je naproti tomu pouhá nekvalitní kopie obstarožní An-24, která našla odběratele podobně jako jiné čínské zboží díky ceně či případně politickým kontaktům a Il114 je dvacet sedm let od zalétání prototypu ještě v podstatě nehotové letadlo ze země která proslula neschopností dodávat na čas a zajistit kvalitní zákaznický servis
ale ono by se tam pár zájemců našlo, stejně jako se našli pro L410 nebo MA60. jen by to Rusové museli vyrobit v takové kvalitě, lhůtách a s takovým servisem jako SSJ. a na to nemají ani kapacity, ani zájem. docela postačí žvanit a předstírat vývoj. plebs si může spokojeně namlouvat, že jsou pořád letecká velmoc a že tomu prohnilému západu ještě jednou ukážou a politicko-podnikatelská mafie zas může pod záminkou nekonečných vývojů a modernizací nerušeně rozkrádat obrovské dotace ze státního rozpočtu. Dělají to tak s úspěchem už přes 20 let a není důvod s tím přestat. A vyrábět se to nebude, protože a/ to už chce začít něco reálně dělat a ne jen psát v klidu kanceláře na papír fiktivní čísla a b/ to, co leze posledních pětadvacet let z konstrukčních kanceláří, je jen syrový polotovar, ne hotová letadla, které by obstály v podmínkách normálního komerčního provozu.
obskurní bláboly, když to letadlo nekoupil nikdo nový, kdo ho asi koupí když je to 28 let od záletu prototypu....
Do závodu "Il" bych se rád někdy podíval.
pěkně prosím opravte si označení motorů na TV7-117ST.
Celkem 12 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Já neříkám, že je to úspěch, jen že létá bez vážnějších problémů.
Ad DH8-400: A co je ruského na SSJ? Jen ten kov a finální montáž. Jinak je to skládačka z celého světa.