V prvním týdnu listopadu 2015 se uskuteční poslední lety typu B717-200 pro skandinávský SAS. Posledních pět kusů z flotily celkem devíti strojů dceřiné společnosti SAS ve Finsku, Blue1, stále ještě létá na pravidelných linkách pod kódem SK ze Stockholmu do Evropy. 31. října se má B717 objevit naposledy na lince SK 1767/8 Stockholm - Praha - Stockholm, v průběhu prvního týdne v listopadu má ještě nárazově zaskakovat na několika evropských linkách ze Stockholmu. Poslední let B717 pro SAS se uskuteční 6. listopadu na lince SK 724 Stockholm - Helsinki. Společnost Blue1 zahájila provoz v roce 1988 ve Finsku pod názvem Air Botnia a první let se uskutečnil typem Embraer EMB-110 Bandeirante. V roce 1998 byla odkoupena ze strany SAS Group a v lednu 2004 přejmenována na Blue1. Od roku 2012 je provoz plně integrován pod značku SAS a lety jsou výhradně značeny kódem SK. Pod tíhou konkurence dopravců Finnair a Norwegian již Blue1 momentálně neprovozují žádné vnitrostátní lety ve Finsku, od února 2016 jsou však znovu plánované zimní pravidelné lety z Helsinek do lyžařského střediska Kittilä na severu země. Ty však již budou létat typem B737-600, který se do flotily Blue1 přesune od mateřských SAS, všechny B717 mají být do konce roku 2015 odprodány Volotea Airlines a Delta Air Lines. Blue1 a i z Prahy velmi dobře známé Volotea Airlines jsou v současnosti jedinými provozovateli typu B717 v Evropě.
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém