20. století přineslo lidstvu závody v dobývání vesmíru. 21. století přináší lidstvu závody za snižováním nákladů na cestujícího, kterým vévodí nízkonákladoví dopravci. Tuto soutěž posunula na další level australská nízkonákladová společnost Jetstar, která jako první přišla s částečným omezováním využívání služeb řídích letového provozu. A to konkrténě ohledně poskytování údajů o směru a síle větru. Díky integrovanému vzdušnému pytli do SOP tak dokáží ušetřit až 0,01$ na cestujícího na jeden let. Let s tuto skvělou novinkou, prezentovanou jako krok k samostatnosti, si můžete zakoupit s příplatkem již od 5$ za jednu letenku oproti běžné sazbě :-)
V poslední den letošního roku byla zprovozněna nová turistická "hop on - hop off" linka, která spojuje Prahu, Karlštejn a Český Krumlov. Nasazeny byly tradiční dvoupodlažní stroje ve výrazném červeném lakování. Na palubě čekají na zahraniční turisty tyto služby: odborný výklad v českém jazyce, možnost platby výhradně v hotovosti (na palubě je ale nebankovní bankomat s marží 1000%), vypnutý taxametr a občerstvení a nápoje vždy pod mírou. Nechybí možnost zakoupení tradičních českých trdel a matrjošek. Na snímku je zachycený jeden ze strojů při pojíždění po pětiminutovém letu z Prahy do Karlštejna.
Exkluzivně pouze na planes.cz: Náhodně, ale nelegálně zachycený stoj zajišťující rozptylování chemtrails. Tyto stroje je zakázáno fotografovat, takže každý svědek či spotter si koleduje o velké problémy. Letadlo na snímku je zachycené krátce po startu, ale s již zapnutým rozptylovačem, umístěným pod trupem. Výkonná tryska rozprašuje koktejl nebezpečných látek s tajnou recepturou. Stroj je registrován u Chemtrails Airways, provozován ve spolupráci s Conspiracy Air. Těšíme se, že letoun brzy objeví i nad naší republikou.
Památník projektu Oxcart v nevadské poušti, v legendární osadě Rachel, která je populární zejména mezi "ufology".
Nedaleko odtud, v oblasti Nevada Test Range (AREA51), prováděla CIA v letech 1962-1968 přísně tajné testování nového letounu A-12, předchůdce SR-71, který se měl stát náhradou špionážních strojů U-2.
Památník je zde od dubna 2022.
Na letišti La Guardia v New Yorku testují přímý přesup z podzemky (Tube) do regionálních letadel v rámci nového systému sdružené intergrované dopravy států New York, Connecticut a New Jersey. Přestupní terminál je vidět vpravo dole.
Dne 1. 4. 2024 byl slavnostně zahájen zkušetní provoz paralelní runway pražského letiště Ruzyně - LKPR. Stala se jí dráha 24 L - levá, původní dráha dostala nově označení 24 R - pravá. Runway dostala nové, moderní reflexní dopravní značení se zobrazením hlavních směrů i návěstí k terminálům letiště. Během testovacího provozu zůstává omezená maximální rychlost na 80 km/hod, což ale prozatím působí drobné problémy během vzletů a přistání.
Zbrusu nová testovací platforma na testování proudových motorů pro letouny Beechcraft B200. Důvodem je převážně vyšší konkurenceschopnost a efektivnost pro lety na středně dlouhé tratě.
31. 3. Pojíždění k hangáru F po příletu z lakovny v plných barvách ČSA. První A220 pro ČSA, který původně létal pro Air France (ex. F-HZUT) připravuje dopravce na příchod vlastních nových letounů a zároveň pokrývá výpadek OK-IOO, který létá v Kanadě na pronájmu pro Air Transat. OK-AUT bude doplňovat OK-HEU na méně vytížených linkách a jeho uvedení do provozu je naplánováno v květnu po dokončení výcviku posádek.
Od nového roku 2024 se zjednodušuje získání řidičského průkazu i na letadla. Nově budou moci zájemci o získání průkazu zahájit výcvik již od 17 ti let, a to pod dohledem zkušenějšího mentora. Na tuto skutečnost zareagovala celá řada auto i letoškol. Běžná výuková kampaň zahrnuje 14 hodin teorie, 14 hodin jízd a 14 hodin letů. Speciálně upravené stroje pro výcvik mají pro tento účel zdvojené řízení: 2x knipl (případně sidestick) i pedály.