Photo Detail

B737-46M


Author: Filip Koška
Date taken: 2010-06-19
Number of ratings: 0×
Number of views: 7809×

Description:

19.06. First landing in the colour scheme of its new operator (to be VQ-BHZ).

AKT



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Honza - unsigned guest (...228.34...)
2010-07-01 12:38

Vojta: Jo, rozumim. Existuje ale duvod byt nepratelsky? Staci pustit par mist, ktere stejne neprodam (na linkach kde je to mozne) domacim cestakum za 3tis a (pokud to neni podnakladova cena coz by byt nemela) tak jeste nepatrne ziskam vyhodu z objemu..

Dan (...195.169...)
2010-07-01 09:37

Honza: Ono CSA nebude mit nejdrazsi letenky, je to jen cenove nepratelska aerolinka vuci cestujicim z/do Prahy, ostatni (tranzitni) letenky jsou velmi prijatelne - a taky hodne prodavane. Taky na vychodnich trzich rostou, cetnost spojeni Prahy do mest a la Bejrut, Jerevan, Damasek apod. (i vicekrat denne) je az neuveritelna...

Honza - unsigned guest (...233.161...)
2010-07-01 00:06

Vojta: Systém, který používají všichni dopravci: CSA mají nejdražší letenky & přesto mají ztrátu 3,75mld (po započtení výprodejů majetku = takže reálně ještě tak oo 1/3 vyšší) == takže asi ostatní dopravci používají jiný szstém ;-)

Vojta - unsigned guest (...168.179...)
2010-06-29 19:01

Honza: Chyba lávky, tvým příštupem by sis odřízl knihování nejvyšších RBD, což by byla přece jenom škoda. Navíc tento systém používají takřka všichni dopravci, takže buď máš moc odvážné a progresivní nápady na které ještě airline business obecně není zralý a nebo se pohybuješ pár desítek let zpátky (ať lovím v paměti jak chci, tak žádné výprodeje pár dnů před odletem nepamatuju). :-) Když tak čteš rád ekonomické publikace, tak bacha na to...letenky se nechovají stejně jako např. jahody a nemůžeš generalizovat chování jednotlivých komodit.;-) Jinak taky děkuju za fajn diskuzi.:-)

Honza - unsigned guest (...233.161...)
2010-06-28 21:58

Vojta: Aha, ekonomické principy v ČSA neplatí... :)))). Čtu si výroční zprávu, již nic ČSA nezbylo, co by prodalo, taky doufám, že už se další kapitál Vám nenavýší, a úplně nejlépe by bylo kdyby Brusel zatrhl Osinek. Bylo by to pro stát, daňové poplatníky to nejlepší :-). Pak bych Vám koupil pár učebnic ekonomie, a začalo by se odznova. Díky za diskusi :). H

Vojta - unsigned guest (...168.179...)
2010-06-27 21:14

Honza: Koukal jsem na ty rozdíly v cenách a tak jednoznačně bych to neviděl...navíc, jak jinak donutíš cesťáka (normálního) letět přes FRA o plácnu 2 hodiny déle, když může letět přímo, jinak, než cenou? Ad 3) se jen zeptám, jestli znáš, jak principielně funguje prodej letenek (v letectví obecně)...tady s teorií mezního přírůstku moc nepochodíš...spíš bych zahodil skripta ekonomie a otevřel si knížku o tomhle...na ten hezkej večír.:-)

Honza - unsigned guest (...233.161...)
2010-06-27 20:56

Vojta: :))
1. Ne, zadne levne tarify nejsou, protoze je to "akcni cena ČSA" inzerovaná navíc jako marketingová akce "snížili jsme ceny letenek". Nechapu, proc to vubec inzeruje, protoze je jasne, ze si zadny turista tohle nekoupi, kdyz (kvalitnejsi) DLH je levnejsi... (ooo jak je uzasne, ze snizili ceny letenek na 6714 do AMS se sezvykanou bagetkou Cajthaml) - sorry, tohle me fakt urazi
2. Pokud se podivas nize, o zadne cene za 1CZK jsem nemluvil, mluvil jsem o 2999_3999CZK, nejsem uplne mimo a vim, ze na Ryanair za 10E se nedostanou.
3. Dotuju je (bohuzel), protoze bud A. na nizsi castku nez uvedeny AMS nedosahne a tedy nefunguje efektivne (jine aerolinky to dokazou a ty prezijou - vyhazuju tedy jako danovy poplatnik penize), nebo/azaroven B. tam neni zadny ekonom, ktery zna mezni prirustek a nedokaze uvolnit neprodana mista za cenu 3-4tisice, treba to nabundlovat s hotelem a prodat to cestakum a vytahnout z ty linky MAXIMUM
Hezkej vecir :))

Vojta - unsigned guest (...168.179...)
2010-06-27 20:01

Honza: Uff, trošku smršť, tohle mi nesmíš dělat, takhle mi zavalit tolika číslama, každopádně si nemyslím, že si protiřečím.:-) To že máme relativně malý trh např. oproti KLM nebo LH je pravda, za tím si stojím, to že je fajn se zaměřit na obchodní cestující, za tím si taky stojím (nepíšu nic o přitahování, pouze o záměru, což je bohužel zatím ještě rozdíl :-)). To, že ČSA nabízí AMS za tu cifru, kterou uvádíš, je celkem v pohodě, levné tarify jsou už koupené, tak se nabízí trochu dražší, na tom taky nevidím nic špatného, prostě se snaží na té lince vydělat. Navíc, když už píšeš, jak ty jako daňový plátce dotuješ provoz ČSA, tak si trošku protiřečíš...na jedné straně máš pocit, že by ti ČSA měly nabízet letenku za korunu jako Sky Europe a na druhé, že by se naopak ČSA měly snažit něco vydělat? V tomhle bych řek, že si krapet protiřečíš.:-) Ale je to o pohledu na věc...asi se koukáme každý z jiné strany.:-)

Honza - unsigned guest (...24.6...)
2010-06-26 22:27

Vojta: Trochu si protiřečíš. Říkáš, že má OK malý trh, a zároveň, že přitahujete obchodní klientelu (která je podmnožinou trhu). Také chování, kdy ČSA mi nabízí let do Ams od 6714 (v zemi, kde byly vynalezeny baťovské ceny), zatímco LH via Muc 4500 je nelogické a popírá to teorii mezního přírůstku: kdybych 1x za 14 dní to zainzeroval na 3999, s podmínkou sobotní noci nebo 3dnů, tak omezím aby mi obchoďáci lítali za tuto cenu, ale doplním tím těch prázdných 10-30% letadla, navíc si to můžu přes knihovací třídy vhodně nastavit. A navíc to můžu inzerovat a zvýšit vnímání firmy mezi daňovými poplatníky, kteří OK přispěly 2,5miliardami (aniž to chtěli, abychom zaplácli mimo jiné platy pilotů, které jsou vyšší nez DLH). A také navíc! když tuto konkurenční cenovou politiku uplatňují u tranzitních cestujících. Leda, že by OK neuměly nabídnout cenu 3999 protože by byla podnákladová, ale pak je to o snížení nákladů (ne v servisu na palubě, tam už prostor není), ale v pers.nákladech. Protože pokud to neudělám zruším teď Istanbul, zítra Londýn, pak Mnichov, pak Řím. Budu tvrdit, že to kompenzuju na Almaatě, ale až dojde konkurence i tam, tak zavřu Almaatu a tím zavřu celý krám... :-)

Vojta - unsigned guest (...168.179...)
2010-06-24 18:57

Dan: My máme nevýhodu v tom, že máme prostě malý trh a kolem hodně silných aerolinií (např. LH, LX a pod.). S tím i bojuje pražské letiště, protože VIE, FRA, MUC jsou hodně silné huby, do kterých si řada lidí dojede, než aby musela letět ex PRG. S tranzitníma cestujícíma máš pravdu, na nich ani moc peněz nebyděláš, protože jim musíš dát levnější letenku, protože ničim jinym než cenou přestup a delší let nevykompenzuješ, takže asi na palubě lze potkat i ne zrovna business klientelu v bílých límečcích.:-) Navíc třeba LH i BA mají prostě zvučnější jméno, to se bohužel nedá popřít.

40 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details