Boeing nabídne pro projekt Sunrise jako přechodné řešení model 777-9

  • 2019-08-26 08:00

V srpnu oznámila společnost Airbus, že do výběrového řízení na letadla pro projekt ultradálkových non-stop letů Sunrise společnosti Qantas zřejmě vyšle Airbus A350-1000ULR. Jedná se o upravenou verzi A350-1000 doplněnou o přídavnou nádrž a některé další úpravy, které mají dovolit komfortní let v délce trvání okolo 21 hod.

Původně se předpokládalo, že Boeing vyšle do soutěže Boeing 777-8, tj. menší verzi 777X, která však má delší dolet. Vzhledem k tomu, že se společnost rozhodla vývoj tohoto modelu odložit přinejmenším o dva roky, nyní nabízí Qantasu jako přechodné řešení 777-9. První letadlo by mohl Qantas získat v roce 2021, a to díky zrušeným objednávkám společnosti Etihad Airways.  

Protože však dolet standardní verze 777-9 nevyhovuje zadání, společnost Boeing navrhuje snížit užitečné zatížení a využít kapacity letadla do max. 300 cestujících. Obecná maximální kapacita modelu 777-9 je 426 cestujících a max. dolet 13 500 km (https://www.boeing.com/commercial/777x/). Snížením užitečného zatížení by se max. dolet prodloužil až na 17 000 km, přičemž se nevylučuje použití přídavných nádrží. Původně předpokládaná verze 777-8 má max. dolet 16 170 km, takže dosažení požadovaných parametrů projektu Sunrise by v tomto případě bylo snazší.

Detaily nabídky nejsou známy, ale vzhledem k formulaci „přechodné řešení“, kterou návrh označuje Boeing je jasné, že součástí nabídky je nějaká forma finanční kompenzace, a to vzhledem k nízké efektivnosti řešení.

V rámci projektu Sunrise otevře Qantas non-stop linky z východního pobřeží Austrálie do Kapského Města, Londýna, New Yorku, Paříže a Rio de Janeira. Zahájení je plánováno na konec roku 2022 nebo počátek roku 2023. (obr. Qantas)


Article photographs



Related articles

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details