Boeing rozhodl odložit program 777-8 na pozdější dobu. Na kdy konkrétně zatím neoznámil.

  • 2019-08-18 17:00

Boeing, pro který je nyní prioritou vyřešit problémy okolo modelu 737 MAX a zároveň čelí zpožděním prvního letu nového 777X, ve středu ohlásil, že pozdrží program 777-8 a koncentruje se na 777-9. Původně měl 777-8, tj. menší varianta 777X, nastoupit komerční službu v roce 2022, tj. asi dva roky po vstupu modelu 777-9 na trh.

Boeing neuvedl, jaký je nový plánovaný nový termín, tj. o jak veliké zpoždění se bude jednat. V interview pro Air Current Boeing uvedl, že nyní jedná se zákazníky a na základě toho upřesní nová data. Firma však ujistila, že je stále odhodlána verzi 777-8 vyrábět.

Jak známo, Boeing 777X měl absolvovat počátkem tohoto roku svůj první let, ale ten byl pro problémy s motory GE9X posunut na začátek roku 2020. Boeing slibuje prosinec 2020 jako termín nástupu 777-9 do komerčního provozu.

Zpoždění programu může poškodit šance Boeingu v projektu Sunrise společnosti Qantas. V rámci tohoto projektu chce Qantas otevřít řadu non-stop ultradlouhých linek, které spojí východní pobřeží Austrálie s Londýnem, New Yorkem, Paříží, Kapským Městem a Rio de Janeirem. Verze 777-8, která doletí o 2000 km dále než větší 777-9, byla se svým doletem přes 16 000 km favoritem Boeingu ve výběrovém řízení.

Před několika dny Airbus naznačil, že o vítězství v soutěži se bude ucházet letadlem A350-1000ULR, což je upravený letoun A350-1000, doplněný přídavnou nádrží ve střední části trupu a s dalšími úpravami pro zajištění pohodlí cestujících na non-stop letech s délkou trvání okolo 22 hod. (Obr.: Boeing)


Article photographs



Related articles

Comments



IvanM (...45.155...)
2019-08-18 21:48

Souhlas, také si myslím, že u Qantas bude rozhodnuto.

Gertrudo - unsigned guest (...64.91...)
2019-08-18 18:28

Airbus evidentne vyhra projekt sunrise.

2 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details