Komentáře



Petr - nepřihlášený host
16.04.2007 08:49
Potrefena husa ...

Na Ruzyni nepracuj, jen ji parkrat za rok projdu jako cestujici ale v nazoru na "sekuritaky" 100% souhlasim s autorem. Nejlepe vynikaji v buzerovani duchodcu leticich na dovolenou ze ssebou maji lahev s vodou. Ona se potrefena husa casto ozve jak je patrno i z reakci ;)

Ps. Doufam ze se jednoho dne dockam toho, abych si na letsti dal kavu za min nez za 150 Kc a mineralku za 70 ... tam by mela smerovat pozornost "magormentu". Zatim je to jako za socialismu, mas na letenku? Tak mas i na parek v rohliku za 90 Kc ...

tonda - nepřihlášený host
16.04.2007 06:04
vzpominaš

Ahoj Honzo!))
A vzpomeneš si také někdy na svoje pochybení??Asi seš trošku mooc povýšený?? Asi seš trošku někde jinde??A pritom seš stále na letišti!Vozis si zadekt v nove fabii a kdyz te blbej pnlic(podlee tebe)potrebuje tak mu reknes !To neni muj problem!
Tve clanky sem kdysi moc rad cetl proto ze se take vzpominal? Ale nyni jenom podle mne jsou to tvoje starecke keci a vimysli!Uznavam ze jsi na Ruzyni skoro tak dlouhou dobu jako ja ale proc dneska hazis spinu na vsechny!!

Pixel - nepřihlášený host
16.04.2007 05:54
Dekuji

za upresneni. Predpokladal jsem, ze je to reprezentant, ktery by nemel na letadle delat a taky jsem ho nikdy nevidel s nudli :-) To by snad mohlo muj omyl omluvit, ze?

Milan Cibulka - nepřihlášený host
16.04.2007 05:17
Čínský mechanik

To:Pixel
Pro doplnění znalostí.
Čínský mechanik neboli mechanik od China Airlines tady v Praze opravdu je.
A je tu v Praze i mechanik od Korean Air.

Pixel - nepřihlášený host
16.04.2007 02:07
Male upresneni

Nebudu komentovat komentare, jenom upresnuji, ze kryt motoru je povoleno otevirat do rychlosti vetru 110km/hod a ten kryt neni tak tezkej, aby nekoho prestrihl (zvlaste Vas, pane Cechu), nejvys tak priskripnout prstiky. Ale kdyz uz mate takovy pech na ty reverzy, aspon, ze jste si tentokrat nespalil cejchu. Co se tyce cinske nudle (fuj, pane Cechu), a) kde se vzal v Praze cinsky mechanik? b) jina kultura, trosku starsi, nez nase, takze: aby se treba vylepsily celkove vzthy mezi lidma, co takhle pane Cechu zacit u sebe. Prestat byt na chvili hrdina dne a prestat delat ze vsech ostatnich nedouky a jak rad rikate "vidlaky". Dekuji predem.

hoocker - nepřihlášený host
15.04.2007 22:33
Vosí hnízdo!

Asi jste píchl do vosího hnízda,pane Čechu,tímto svým článkem.Ale PánBůh zaplať za něj.Jelikož i mne se to dotýká,přispěji svou troškou do mlýna.Pracuji u ČSA od r.1989 a prožil jsem u aerolinky revoluci i dobu bezprostředně po ní.A změnu charakterů,rychlou jako jarní počasí (ne to letošní),jsem viděl tak říkajíc "in natura",dnes možná lépe napsat "v přímém přenosu".Pamatuji doby,kdy jsme "modrákům" říkali "čau Franto,Karle,jdu na zahra na pivo"."Jasně kluci", zněla odpověď.Že před vánoci jsem jim z Bruselu přivezl brenďáka za 4USD (řádně si jej zaplatili,nešlo o úplatek!!!!),jsme jaksi považovali za samozřejmost.Ta samozřejmost se ale s rozšiřováním letiště jaksi vytrácela a teď,i když se mnohdy známe jenom "od vidění",tak popřát si Dobrý den se už jaksi nenosí.Bezpečnostní kontroly na rámech jsou kapitolou samy o sobě.Pravdou ale je,že co se udělal "CREW GATE",jsou tam lidé jaksi milejší.Co byl ale Boží očistec,byla doba,kdy posádky musely chodit halou,jako ostatní cestující.Tehdy jsem opravdu pochyboval o zdravém rozumu kontrolujících.Mnohé jsem viděl několikrát do týdne,ale prohlídka bývala zpravidla důkladnější,než u normálních cestujících.Obzvláště peprné to bylo v době,kdy náš kolega pronesl pistoli,za jejíž držení byl zadržen a následně odsouzen v anglickém Birminghamu... Deníky Blesk a MFDnes,tehdy měly o čem psát......
Dnes mám trochu dojem,hovořím pouze za sebe,že pokud jdu crew gate a slušně pozdravímj,tak projdu normální standardní cestou.Pokud ale budu dělat z někoho blba,asi mohu čekat něco ostřejšího.Každá akce budí reakci.Setkal jsem se asi s tím blbem,jak popisujete,neboť jsem málem dostal pokutu za přejítí cesty /vozovky/ do "B-prstu",neboť jsem byl mimo červenou čáru... Ale exoti se najdou na každé straně hřiště.Popřejme si tedy raději dobrého dne a buďme na sebe slušní.Všichni.....
Pro představení,momentálně létám jako capt.A320 u ČSA...
Hezký den všem.

Ula - nepřihlášený host
15.04.2007 22:29
Díky za článek.....

bohužel, co mohu posoudit, je naprostá pravda. Mám sice pouze "modrou" kartu, ale i ta bohatě dostačuje k seznámení s realitou na Letišti Praha, s.p. Přidám jen 2 vlastní postřehy. První je pro Mr. Ondru, který jak jsem pochopil zastupuje v této debatě Divizi Bezpečnosti - přečtěte si ještě jednou článek pana Čecha a potom ten svůj blábol, třeba pochopíte, jak jste mimo. A pozdravte ode mne pana N. ze spojovacího traktu, jelikož většího debila jsem zatím na letišti nepotkal. Druhý postřeh je spíše obhajoba samotných pracovníků na security - při mé nedávne soukromé cestě s matkou (byl to dárek pro ní) business třídou AF jsme místo klidného posezení v salónku před odletem stáli 45 minut ve frontě na security...Důvod? Z 10 bezp. rámů na T2 v danou hodinu (cca 9:00 ráno) fungovaly celé 2. Když na nás přišla řada, pěkně jsme si celou záležitost s přitomnými pracovníky vyříkali...Nemohu zde napsat nic z informací tehdy získaných, ale je-li pravda jen polovina z toho, je opravdu největším nebezpečím celé "bezpečnosti" na letišti jistý Ing. H.

škvor - nepřihlášený host
15.04.2007 21:02
Musím se ke kritice

bezpečnostních opatření EU připojit. Nedávno jsem letěl TLV - MXP - PRG. Mylím, že málokdo pochybuje o tom, že v Izraeli mají bezpečnostní opatření dobře zvládnutá, takže vás tam opravdu nikdo nenutí pít Coca Colu vedle bezpečnostního rámu nebo jí vyhodit.
Když jsem si tedy za 60 USD koupil láhev dobré whisky s úmyslem, že po stopoveru přidám ještě jedno zapsané zavazadlo v Miláně, opravdu mě nenapadlo, že mi jej přijmout odmítnou, a že tu láhev budu muset vyhodit a předat arogantním italským bezpečákům. Ale stalo se...
Takže jsem vylil 60 USD a dodnes přemýslým, co to má společného s bezpečností letu...

Milan Cibulka - nepřihlášený host
15.04.2007 20:40
OLE-ostraha letiště.....

Pěkně se rozjela diskuze na dané téma.Mám s tím bohaté zkušenosti.Na 99% vím o kterého příslušníka popisovaného v článku jde.Pravda,na zastrčená IDéčka za bundou byl kadet.Na nějaý čas po svém "úspěchu" byl údajně uklizen na staré letiště,ale teď už je zase zpátky.Trochu se zklidnil,pravda,ale jeho osobní prohlídky na bezpečnostním rámu u mě dost silně navozují přesvědčení,že patří k 4% menšině.....
Rád Honzu opravil v tom,že na letištním řidičáku jsou jen dva rohy k odstřižení.Pokud nešťastník přijde o oba rohy,v ten moment nesmí jezdit po letišti s jakoukoli technikou,zaplatí si přezkoušení a pak může jezdit dál.
Nedá se říci,že by všichni z OLE byli mentálové.Jsou tam i vcelku normální lidi se kterými se dá normálně bavit a také mají na "různé dobré nápady" svých nadřízených vlastní kritický názor.Například já,když jdu z pracoviště na šatnu,tak musím projít na 15metrech přes tři čtečky,kde protahuju ID kartu,abych se vůbec někam dostal.To mi přijde jako úlet.....
ČSL potažmo Letiště Praha se na "svém" letišti chová vůči ostatním firmám,které tam také působí podle hesla:My jsme tady doma a Vy ostatní nás budete poslouchat!!!
Ono vůbec celé letiště je divně postavené.Mezi stojánkami a na nich je málo místa,takže,pokud se tam sejdou u letadla nakladači,paliváři,mechanici,cetering atd. tak je to docela mela.Všude ve světě je běžné,že se na stojánkách nechává technika potřebná k odbavení letadla.Myslím tím zavazadlové vozíky,podvalníky na kontejnery,dopravníkové pásy,GPU zdroje atd.Jen tady v Praze si Letiště Praha prosazuje,že na stojánkách nesmí nic být a vše musí být řádně uklizené.Takže se technika vesele tahá přes celé letiště sem a tam,jako malé děti do školky.Místa na zaparkování této techniky také není mnoho,takže je s tím dost problémů.
Co se týče přejíždění pojezdovek,tak je na nich STOPka na které řidič musí bezpodmínečně zastavit,ikdyž po ní neroluje žádné letadlo.Pokud je přištižen neohroženou motohlídkou,v lepším případě je z toho domluva,v horším zápis a ustřižený růžek.Na jiných světových letištích se na těchto stopkách staví pouze tehdy roluje-li po pojezdovce letadlo.Je to vcelku logické,ale asi jak pro koho.....
Je s podivem,že všichni zaměstnanci,kteří mají přístup do SRA-Security Restricted Area,musí mít každý rok aktualizační bezpečnostní školení.Pokud jim propadne,Letiště Praha jim zablokuje ID kartu a nedostanou se do práce.To bych pochopil.Co mi hlava nebere je to,že při sněhové kalamitě se po ploše(tedy v SRA) prohání skupinka náklaďáků "z poza plotu",jejichž řidiči zcela jistě nemuseli projít prověrkou NBÚ a o bezpečnostním školení se jim maximálně zdá.
A co se týče již zmiňované bezpečnosti?
Jak je možné,že v Curychu projdete bezpečnostní kontrolou na terasu bez ochranných skel,koupíte si okružní jízdu po ploše letiště,sjedete přímo z terasy na plochu,nastoupíte do autobusu a už se jen rozhlížíte???
Proč v Amsterodamu je terasa volně přístupná bez jakékoli bezpečnostní kontroly a také na ní nejsou žádná bezpečnostní skla???
Pokud budu terorista a chci zlikvidovat nějaké letadlo,tak rozhodně nepolezu s bazukou na terasu nějakého letiště.
bezpečnostní složky Letiště Praha si vymýšlejí všelijaké kontroly a nařízení,ale už k tomu nevytvářejí podmínky.
Tak to je zase můj příspěvek a pár postřehů ze zákulisí letiště,pro ty kteří o tom co se tam děje nemají ani ponětí.

Securiťák - nepřihlášený host
15.04.2007 19:38
Pane čechu, mýlíte se.

Vážený pane Čechu, Váš článek mně docela popudil, i když ne tak moc, jak jsem si zpočátku myslel. Zcela nepochybuji, že mezi námi securiťáky (a tím myslím obě dvě letištní složky, které potkáváte na rámech) jsou lidé, o jejichž inteligenci a duševním zdraví mám docela pochybnosti. Ale také jsou mezi námi lidé inteligentní (a těch si troufnu říci, že je většina), kteří dělají jen to, co jim předpisy nařizují, byť nad nimi někdy kroutí hlavou. Nicméně odsuzovat nás paušálně, jak jste to na začátku článku udělal, je ubohé. Já také jiné složky letiště, se kterými se v práci denně potkávám paušálně nepovažuji za blbce, i když mezi nimi jsou takoví, kteří se o to snaží. A Váš dojem "že to jsou z valné většiny lidi, které nevzali ani k policajtů" je zcela mimo. A ještě něco na závěr, ono se to snadno svádí na Evropskou Unii, když to sama Evropská Unie kontroluje (i když nutno přiznat, že NBÚ byl úlet mimo).

Celkem 101 záznamů