Na air show v Jižní Africe došlo k havárii. Pilot zahynul

Zkušený jihoafrický pilot James O'Connell zahynul v sobotu během letové ukázky tryskového letadla Impala Mark 1 (ZU-IMP) na West Coast Airshow. Impala (Aermacchi MB-326M) je letoun s hlubokým historickým významem pro Jihoafričany a na leteckých přehlídkách nebyla viděna ve vzduchu již mnoho let.

Podle svědectví očitých svědků letoun při jednom z posledních manévrů náhle ztratil výšku, přešel do strmého klesání a následně narazil do země. Pilot neučinil žádný pokus z kabiny se vystřelit. Video zachycující průběh katastrofy je zde.

O'Connell byl zkušebním pilotem Akademie zkušebního létání Jižní Afriky. Měl 36letou kariéru u Jihoafrického letectva a nálet přes 5.600 hodin na letadlech a vrtulnících.

Jihoafrický úřad pro civilní letectví (SACAA) a jednotka pro vyšetřování nehod Jihoafrického letectva zahájily vyšetřování katastrofy. 

(Foto: Independent Media, Daily Maverick, West Coast Air Show, Port Elizabeth SAAF Museum, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Related categories

Comments



pe - unsigned guest (...41.162...)
2025-03-24 13:58
...

dalsia zbytocna nehoda na leteckom dni. pravdepodobne maly nalet na type (minimalne v poslednom case, kedze vsede pisu, ze ta impala dlho nebola k videniu) a zle prevedeny vykrut v nevhodnej konfiguracii a malej vyske zial neodpustaju... a koho takym manevrom vlastne ohuril? nikoho. stacilo urobit obycajny prielet v cistej konfiguracii a vsetci by boli stastni a spokojni a pilot bezpecne na zemi...

petrp (...250.30...)
2025-03-24 13:45

Jan:...byls rychlejší, já fakt neopisoval:-D

petrp (...250.30...)
2025-03-24 13:45

To že ten výkrut začal velkým přitažením letadla a s podvozkem na malé rychlosti, budiž, ale mít ještě vysunuté vztlakové klapky?:-o

Jan - unsigned guest (...101.182...)
2025-03-24 13:44

Proč dělal sudový výkrut s vytaženým podvozkem a klapkama? Proč aspoň, když už viděl, že padá na rychlosti, nesrovnal náklon, aby si zvýšil pádovku?

4 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details