Boeing propustí 10 % zaměstnanců. Uvedení verze 777X do provozu se opozdí.

  • 2024-10-14 06:41

Boeing v pátek pozdě večer ve svém memorandu oznámil, že v důsledku velkých provozních ztrát během následujících měsíců Boeing propustí 17 000 zaměstnanců, což představuje asi 10 % všech zaměstnanců výrobce. Škrty postihnou především divizi komerčních letadel, která je hlavním tahounem výkonů Boeingu.

Oznámení přichází v době největší stávky zaměstnanců společnosti za posledních 16 let a v situaci, kdy jednání mezi Boeingem a vedením odborové organizace IAM uvízla na mrtvém bodě. Odbory IAM vyhlásily stávku dne 13. září. Stávka postihla výrobu letadel 737, 767 a 777.

„Kromě orientace v našem současném prostředí vyžaduje obnova naší společnosti tvrdá rozhodnutí a budeme muset provést strukturální změny, abychom zajistili, že zůstaneme konkurenceschopní a budeme moci dlouhodobě vycházet vstříc potřebám našich zákazníků,“ píše Ortberg v pátečním memorandu pro zaměstnance.  

Nový generální ředitel Kelly Ortberg uvedl, že se nadcházející propouštění dotkne výkonných pracovníků, manažerů a zaměstnanců, a to zejména pracujících ve výrobních závodech ve Washingtonu a Jižní Karolíně. Naopak pozastaveny budou nucené dovolené.

Ortberg nastoupil na pozici prezidenta a generálního ředitele Boeingu v srpnu a stal se třetím generálním ředitelem Boeingu za méně než pět let.

Výrobce za třetí čtvrtletí předběžně oznámil ohromující ztrátu 5 miliard dolarů. Dále oznámil, že termín uvedení letadel 777X do provozu se odkládá o další rok na rok 2026. To je v podstatě to, co (optimističtější) dopravci tak jako tak očekávali. Vývoj modifikace populárního 777 se tak prodlužuje na neuvěřitelných 13 let.

Boeing v roce 2027 ukončí výrobu typu 767F a nadále bude vyrábět pouze tankovací KC-46A. To je poněkud překvapivé rozhodnutí, neboť zastavení výroby 767F zvýší jednotkové náklady výroby již tak ztrátového programu KC-46A. Původně Boeing předpokládal, že zachová výrobu 767F pro domácí zákazníky a využití v USA. Omezení na USA platí proto, že nadcházející standardy ICAO nedovolují výrobu civilních letadel, které standardy platné od konce roku 2027 nesplňují. Boeing si zajistil pro domácí trh výjimku.

V rámci aktualizace finančních výsledků za třetí čtvrtletí Boeing oznámil snížení hotovostních toků o 1,3 miliardy dolarů. Hotovost společnosti činí 10,5 miliardy dolarů. Na odklad programu 777X odepisuje Boeing 2,6 miliardy dolarů a 400 milionů spojených se zastavením výroby 767F a dále odepisuje 2 miliardy dolarů za různé obranné a vesmírné programy. Ztráta na akcii ve třetím čtvrtletí je 9,97 dolaru. Úplné hospodářské výsledky za čtvrtletí oznámí společnost 23. října.

Probíhající stávka a s tím související snížení výroby má výrazný dopad na cash flow, protože Boeing obdrží značnou část ceny letadel při dodání. Výroba modelů 737 MAX spolu s modely 777 a 767 byla v důsledku stávky pozastavena. Boeing pokračuje ve výrobě letadel 787 v Jižní Karolíně.

„Víme, že tato rozhodnutí způsobí potíže vám, vašim rodinám a našemu týmu, a upřímně si přeji, abychom se jim mohli vyhnout,“ napsal Ortberg. „Nicméně stav našeho podnikání a naše budoucí zotavení vyžadují tvrdá opatření.“(Foto: Manifacturing Net, Boeing, planes.cz)  

 


Article photographs


Related photos


Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details
TOPlist