Boeing 737-8200 s registrací EI-HEN se dnes vydal ze Seattlu (letiště Boeing Field) na dlouho odkládanou cestu do Irska ke společnosti Ryanair. Přistávat má kolem 18. hodiny místního času. Jde o první z 210 objednaných letadel, které šéf Ryanair Group Michael O’Leary označuje jako „gamechanger“. Proti původním plánům má více než dvouleté zpoždění. Nakonec se zdálo, že bude dodán v dubnu a Michael O’Leary 14. dubna slavnostně oznámil přejímku „každou chvíli“. V květnu si již tak jistý nebyl a nevyloučil, že „zmatené rozhodování manažerského týmu Boeingu“ může způsobit, že do hlavní sezóny žádný nový letoun nebude. Onu „každou chvíli“, o které O’Leary mluvil v dubnu, změnil Boeing na dva měsíce kvůli nutnosti odstraňovat na vyrobených letadlech četné výrobní defekty.
První letoun nese barvy Ryanairu, další budou přicházet také v barvách odnože Buzz a Malta Air.
Michael O’Leary zdůrazňuje, že letoun má potenciál změnit pravidla hry (označení „gamechanger“ ze slovníku Ryanairu vytlačilo MAX). Proti stávajícím 737-800 pro 189 cestujících má verze 8200 kapacitu zvýšenu na 197 cestujících, což přinese vynikající efektivnost. Ryanair tím dále posílí svou konkurenční převahu nízké nákladové základny.
Ryanair v prosinci konvertoval 75 opcí na pevné objednávky a dokonale využil touhy Boeingu spojit MAXy s reputací Ryanairu. Michael O’Leary tak dosáhl cen, o kterých jsou odborníci přesvědčeni, že jsou pod výrobními náklady. V této souvislosti O’Leary zmínil, že vysoké pořizovací náklady Airbusů budou nevýhodou Wizz Airu v konkurenci s Ryanairem.
Do letošní hlavní sezóny nastoupí v lepším případě jen pár „gamechangerů“, které žádnou změnu situace nepřinesou. V dalším období však zcela jistě posílí schopnost Ryanairu konkurovat cenou. V době zotavování letecké dopravy to bude bezesporu důležitý faktor úspěchu. (Obr.: flightradar24, foto: The Guardian)
Ryanair konkuruje skutečně jenom cenou a zjevně v tom hodlá pokračovat, jinak je to (aspoň dle mých zkušeností) cestování s bídou a hrůzou, zlatý WizzAir.
Umi každý. Ale až gamechanger to bude, teprve až je všechny prodá.
3 records
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Ivo: a copak je to za tak hrozný zkušenosti? Já má zkušenosti jen pozitivní, lety na čas, bez rušení, v novějších letadlech s novým interierem už i prostor na nohy s mýma 185 cm. A ani během letu mi nikdy nic nechybělo.