Photo Detail

Mooney M20K 231


Plane type: Mooney M20K 231
Airport: Pribram (LKPM)
Airline: Private
Registration: HA-JDZ
Author: Alan Lebeda
Date taken: 2010-05-29
Number of ratings: 3×
Number of views: 11284×

Description:

29.5. Gear-up landing (Mészi Air Service Kft)

AKT



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



haasha - unsigned guest (...168.185...)
2010-06-04 22:36

To pku: Díky za věcné komentáře, ale byl jsi někdy ve škole? Připomenu něco z tvé tvorby: ´a pilot ji nesmý zapomenout… dávají do "dospělích" letadel… že se vrtule zastavý protože..´ Tohle probírají děti na základní škole. Čárky ve větách radši ani nebudu zmiňovat.

Magnus - unsigned guest (...177.153...)
2010-06-04 07:52

PKU má pravdu - když u Lycominga například stáhnete směs (standardně "chcípnete" motor) za letu, tak se jen trochu změní zvuk, ale jinak se motor točí stejně jako předtím... Kdo nevěří, může vyzkoušet. ULL je něco jiného než letadlo, a pokud vím, tak MOONEY není ULL a není v něm Rotax.

Vojta - unsigned guest (...168.179...)
2010-05-31 20:44

Vítězslav: To netvrdim, že je to příjemná věc, ale hlavní je, že z toho všichni vyvázli bez úhony (teda až na letadlo)...ten kus plechu nebo laminátu nebo z čeho to je vem čert.

Kubadera - unsigned guest (...213.51...)
2010-05-31 17:31

trefná imatrikulace! kecnul s tim, začalo to skřípat, třísky odlítly a už moh říct jenom "a je to v HA-JDZlu!" :-)

Saladyga - unsigned guest (...188.1...)
2010-05-31 15:20

pro fotografa: hezkýýý.

pro pilota s nádechem škodolibosti : "hezkýýý"

pku - unsigned guest (...203.134...)
2010-05-31 00:59

p.s.: Psal jsem o leteckých motorech které se dávají do "dospělích" letadel a ne o motorech v ULL kde je pravdou že se vrtule zastavý protože je tam reduktor ale např. u Lycomingu nebo Continentalu vrtule prostě mlejnkuje protože je napřímo.

Radek Novák (...62.224...)
2010-05-30 23:49

Tady je ještě jednou ten odkaz:

www.fotogaleria.lietadla.com/view.php?id=30090

Radek Novák (...62.224...)
2010-05-30 23:48

Tomas: Věř mi že to jde a při nácviku se to běžně provádí. Sám jsem to na výsviku s ULL Fascination několikrát dělal. A vrtule se zastaví pokud je rychlost letu cca 110 - 120 km/h a pak se startérem pootočí do vodorovné polohy (je jen dvoulistá), pokud se ale rychlost zvýčí nad cca 130km/h tak se začne vlivem ofukování otáčet i na tom Rotaxu 912... ;-)

Jinak při nouzáku musíš dělat některé úkony zcela automaticky a čas na ně je, pokud ti to nevysadí zrovna 20m nad zemí!

Jinak jak už tady i jinde bylo několikrát zmíněno, nejednalo se o nouzák ale o nedodržení předepsaných úkonů před přistáním - pilot zapomenul vysunout podvozek, takže motor do poslední chvíle běžel!

Tady je fotografie pořízená o pár vteřin dřív:

Radek Novák (...62.224...)
2010-05-30 23:48

aaa

TeX - unsigned guest (...250.8...)
2010-05-30 22:37

To mu za Follow me asi moc nejelo... :-)

PS: Já když jsem vždycky přistával s cvičně s vypnutým mototem tak se mi teda vrtule netočila. Např. u rotaxu 912 100 Hp nemá vrtule šanci překonat kompresy motoru.

48 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details