České aerolinie ohlásily možné propuštění všech zaměstnanců

  • 2021-02-24 08:00

Podle informací Hospodářských novin potvrdila předsedkyně Odborové organizace posádek, že ČSA ohlásily Úřadu práce možné propuštění všech zaměstnanců. Těch je po nedávném propouštění zahájeném minulý rok kolem čtyř stovek. 

Koncem února vyprší skupině Smartwings, jejíž jsou ČSA členem, ochranné moratorium před věřiteli. Konkrétní plán a další postup podle předsedkyně odborové organizace nejsou známy.

Spolumajitel skupiny Smartwings Jiří Šimáně uvedl, že ČSA utrpěly za minulý rok ztrátu asi 1,5 miliardy korun a skupina počátkem února požádala o státní pomoc ve výši 1,1 miliardy korun.


Related photos


Related articles

Comments



Dega - unsigned guest (...98.72...)
2021-02-26 22:43
To Petr

No právě, že za Tvrdíka měli tolik letadel. problém byl, že neměly koho vozit. A slávie, když je kam sahat a kde brát. Jednou tam ty peníze také dojdou, tak jako došly u ČSA luftjardovým rozhazováním.

ToP - unsigned guest (...163.8...)
2021-02-26 14:52
petr

ČSA jsou za rok 2019 v zisku , takže právo na život měli a mají. Cítím z Vašich příspěvků ukřivděnost, že si od Vás poradit, no asi jste nebyl jediný a proto jim přejete špatný konec, trochu dětinské.

Petr - unsigned guest (...187.109...)
2021-02-25 13:06
Expert and Partner

Petrp... v IT se nevyznám a historii nějaké malé firmy už vůbec ne, ale pokud byl tak úspěšný, divím se, ze si ho nenechali. Počkat, jestli to nebude tim, ze v roce 2000 ta firma vysekla ztrátu 20mega? A rok na to ji prodali. Alespoň tolik mám z výkazu na justici. Určitě nikdo nebude psát, ze jsme si vybrali špatně a proto nás ten člověk ani ne po roce opustil. Je to dvacet let a je to pryč. I další jeho stace skončili konkurzem nebo likvidaci, viz IPB nebo ECM. Čímž neříkám ze je to jeho vina, ale mrkněte se, jak hospodáři CATC. Naposledy bylo v zisku v roce 2017 a to byl za posledních pět let myslím jediný rok. Počkat, nepatří CATC státu? Všichni se naváží do Tvrdíka, ale za nej mělo ČSA 50 (!) letadel. A asi to musí být fakt děsnej pitomec, když poslední roky Slávie válcuje Spartu :-) Nakonec i značky jako Swiss nebo Austrian by padly, kdyby je nekoupila LH. Ale v ČSA jsem nikdy nepracoval. Vím, ze když jsme jim chtěli poradit, poslali nás do haje, ze jsme jen Tier 2 konzultacka a oni se chtějí učit od nejlepších (BA). No, tak jsme poradili třeba Aeroflotu :-)

petrp (...250.28...)
2021-02-25 07:17

Petr......jeho působení v Aeru neznám, asi to bylo špatné, nebo měl určitý úkol, ale tohle nebude shoda jmen....
www.protext.cz/zprava.php?id=3166

petrp (...145.220...)
2021-02-24 22:18

Tom.....já jen popisují svoje pocity jako řadový zamestnanec.......

Petr - unsigned guest (...153.16...)
2021-02-24 21:53
Stačilo by, kdyby si chtěli nechat poradit

Ja jsem radil jednomu z kupců Aeara, THY když chtěli koupit ČSA, Aeroflotu a jiným.

Tom - unsigned guest (...20.67...)
2021-02-24 21:44
Smutno je mi

Česká Republika je plná odborníků, kteří ví co a jak se mělo dělat jinak a co bylo špatně. Jsou zde dvě velké společnosti. Pokud by nebyl covid, tak by se jim oběma dařilo. Lítalo by se do roztrhání těla, jako posledních 20 let. Namísto toho tady lidé hudrují a ukazují na ty, kdo za to může. Zajímalo by mne kdo z těchto diskutujících někdy zaměstnal jediného člověka v letectví. Teď nemá kdo lítat a není kam lítat a všichni jsou chytří a ukazují. Škoda že níže diskutující neradili těm, kteří řídili SW a ČSA v době kdy se dařilo. Třeba by management připravili na tuto covidovou situaci.

Petr - unsigned guest (...153.16...)
2021-02-24 21:12
Pusobeni pana Jakubše v Aeru Vodochody

Skončilo dluhem ve výši CZK10mld a prodejem Pentě prakticky za korunu a uznáním dluhu, který potom stát vyměnil za pozemky pro novou runway na Ruzyni. Všichni tady nadáváte na Tvrdíka, ale kdyby Tonda zůstal v ČSA, tak ČSA zdechne ještě před rokem 2005, než ho vykopli z Aera. A teď mu zdechne i ta letecká autoskola. Za státní se podniká dobře, ale komerčně je to horší. A teď do mě!

petrp (...250.28...)
2021-02-24 15:46

Vodorlet:....já se domnívám, že do kopru to šlo v momentě, když se rozhodly před rokem 1989 dvě A310 stky, to kupoval ještě Omnipol za strašnou cenu a prostě dálkovou flotilu to nemohlo nahradit, musely by být hned 4 a potom, nebyla to ta správná dálková mašina a B-767 v té době byl u nás politcky neprůchodný. Splátky A310 byla do začátků dost strašná rána a navíc , vyklidily se dálkové trhy.....za pana Jakubšeho byla ještě strategie jak se z toho dostat.......nakonec jukněte do Googlu, pan Jakubše je úspěšný manažer doposud:-)

Vodorlet - unsigned guest (...75.128...)
2021-02-24 15:24

ToP: To byl takový mírný a kompromisní údaj. Ve skutečnosti si myslím, že z kopce to začlo jít hned po převratu a potom po rozdělení Československa.

21 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details